کد خبر: ۹۱۳۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
تعداد بازدید: ۱۳۷
یک عضو شورای مرکزی حزب جمهوری در نامه‌ای به وزارت کشور خاطرنشان کرد: به زعم اکثر اعضای شورای مرکزی هرگونه فعالیت در قالب این حزب شائبه غیر قانونی بودن دارد.

اکثر اعضای شورای مرکزی حزب جمهوریت فعالیت این حزب را غیر قانونی می‌دانندبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، مجید نصیرپور از اعضای شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی در نامه‌ای خطاب به مدیرکل سیاسی وزارت کشور به شائبه غیرقانونی بودن فعالیت در این حزب براساس قانون احزاب تاکید کرد.

متن این نامه این عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی به شرح ذیل است:

احتراماً،‌ همانگونه که استحضار دارید، جمع قریب به (25) نفر اعضای شورای مرکزی این حزب در پیگیری‌های کتبی و حضوری از دبیرخانه کمیسیون ماده (10) احزاب همچنین ملاقات با جنابعالی اکیداً تقاضا داشته‌اند اظهارنظر حقوقی کمیسیون در خصوص سؤال زیر را دریافت نمایند تا در خصوص نحوه فعالیت این حزب تصمیم لازم را بگیرند که متأسفانه تاکنون این اقدام عملی نگردیده است و به زعم اینجانب و اکثر اعضای شورای مرکزی هرگونه فعالیت در قالب این حزب به همین دلیل احتمالاً شائبه غیر قانونی بودن داشته باشد.

لذا اکیداً و مصراً تقاضا داریم در خصوص سؤال مطروحه پاسخ روشن و قاطع آن کمیسیون را به عنوان فصل‌الخطاب نحوه فعالیت احزاب اعلام فرمائید جهت مزید استحضار مجدداً سؤال مدنظر را اعلام می‌دارم.

سؤال:

براساس حکم تبصره (3) ماده (3) قانون فعالیت احزاب که بیان می‌دارد:

(تا زمانیکه احزاب پروانه فعالیت نهایی را دریافت نکرده‌اند حق فعالیت حزبی ندارند)

آیا انتخاب دبیرکل از سوی اعضای شورای مرکزی پس از اولین مجمع عمومی و قریب سه ماه قبل از صدور مجوز نهایی فعالیت حزب توسط وزیر کشور و انتخاب دبیرکل قانونی بوده یا خیر؟

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: