کد خبر: ۹۱۳۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
تعداد بازدید: ۱۵۴
آزمون با حضور در کنفرانس خبری تورنمنت کافا گفت: ملی پوشان با شرکت در بازیهای مختلف، تجربه کسب می‌کنند و در میادین بین المللی بهترین عملکرد را از خود بجای می گذارند.

آزمون: هدفمان کسب تجربه و توسعه فوتبال در رده پایه استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، مریم آزمون، سرمربی تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۸ سال در نشست خبری تورنمنت کافا که صبح امروز در هتل تاج پلاس و با حضور رسانه های تاجیک برگزار شد، هدف از شرکت در این تورنمنت را کسب تجربه عنوان کرد و گفت: شرکت در تورنمنت های دوستانه و کافا باعث می‌شود تا بازیکنان تجربه کسب کنند. با توجه به اینکه مسابقات در رده‌های پایه برگزار می‌شود، آمادگی تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۸ مناسب بوده و برای رقابت با تیم‌های ازبکستان،تاجیکستان و قرقیزستان آماده هستیم. همانطور که می‌دانید هدف اصلی ما توسعه فوتبال در رده‌های پایه است چرا که بازیکنان با شرکت در بازی های مختلف، تجربه کسب می‌کنند و با حضور در میادین بین المللی بهترین عملکرد را از خود به جای میگذارند.

وی در ادامه درباره عدم حضور تیم افغانستان در این تورنمنت بیان کرد: متاسفانه بخاطر شرایطی که تیم افغانستان دارد، نتوانست در این تورنمنت حضور یابد وجای خالی این تیم کاملا حس می‌شود. امیدوارم زودتر به این مسابقات برگردند.

آزمون: هدفمان کسب تجربه و توسعه فوتبال در رده پایه است

وی با طرح این پیشنهاد که در جریان تورنمنت کافا یک دوره آموزشی و تبادل اطلاعات برای مربیان برگزار شود، ادامه داد: اینکه مسابقات هر سال برگزار می‌شود اتفاق خوبی است. پیشنهاد من این است که در حین برگزاری مسابقات، دوره‌‌ی آموزشی و تبادل اطلاعات برای مربیان حاضر در این مسابقات برگزار شود. چرا که آموزش و تبادل دانش باعث به روز شدن علم مربیان می‌شود و از این طریق می‌توانیم در راستای توسعه فوتبال بانوان گام برداریم. پیشنهاد دیگری که دارم این است که تعداد تیم های حاضر در تورنمنت کافا افزایش یابد. این امر به آمادگی بازیکنان کمک بسزایی می‌کند. همچنین سطح فنی مسابقات افزایش خواهد یافت و کادر تیم ها می‌توانند ارزیابی بیشتر و دقیق‌تری از بازیکنان خود داشته باشند.

وی افزود: بخاطر شرایط کرونا و اومیکرون اردوهای مستمری نداشتیم اما آماده رقابت با حریفان خود هستیم. همانطور که در بالا اشاره کردم در رده های پایه دنبال رشد و ارتقا هستیم و  نیم نگاهی به کسب نتیجه داریم. امیدوارم بتوانیم دستاورد خوبی داشته باشیم. اما هدف اصلی ما حضوری موفق در مرحله مقدماتی آسیا است.

آزمون: هدفمان کسب تجربه و توسعه فوتبال در رده پایه است

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که برگزاری مسابقات در زمین چمن مصنوعی و یا چمن طبیعی آیا مشکل ساز خواهد شد، گفت: در ایران کمپ تیم های ملی را داریم که فدراسیون و مرکز ملی فوتبال بهترین امکانات را برای بازیکنان ملی پوش فراهم کرده است. من موافق برگزاری تمرینات و اجرای مسابقات در زمین چمن مصنوعی نیستم چرا که میزان مصدومیت را برای بازیکنان بالا می برد. در چمن طبیعی میزان آسیب ها کمتر است. این بازیکنان بسیار جوان هستند و نباید شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که درصد آسیب دیدگی آنها بالا برود. اما با توجه به انجام تمرینات در چمن مصنوعی مرکز ملی فوتبال ایران، آمادگی کامل را داریم.

وی ادامه داد: طی۹ ماه گذشته با حضور در تورنمنت کافا، سه بازیکن ما با عملکرد خوبی که داشتند به تیم ملی بزرگسالان بانوان دعوت شدند و در جام ملتهای زنان به میزبانی هند حضور داشتند و بازی کردند. ما دو گروه داریم و سعی کردیم بازیکنان را در رده های پایه تربیت و هماهنگ کنیم تا با درخشش در رده های بالاتر حضور یافته و بازی کنند.

آزمون در پایان گفت: این مسابقات فرصت خوبی است که بازیکنان با یکدیگر هماهنگ شده و کادر فنی با پی بردن نقاط ضعف و قوت تیم، برنامه ریزی دقیق تری داشته باشد تا به اهدافمان که حضوری موفق در مرحله مقدماتی آسیا است، برسیم.

 

 

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: