کد خبر: ۹۱۳۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰
تعداد بازدید: ۲۳۰
امیر قلعه نویی از نوجوانی در تیررس تیم‌های بزرگ پایتخت بود، او قبل از استقلال دوران پرشکوهی را با شاهین سپری کرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از ورزش سه: امیر قلعه‌نویی فوتبالیستی بود که از دوره نوجوانی چشم ها را به سوی خود خیره کرده بود و تیم های بزرگ پایتخت به دنبال او بودند.

کاشف بزرگ نوجوان فوتبال ما اردشیر لارودی و مرحوم پرویز ابوطالب بودند که او را برای تیم های پایه راه آهن انتخاب کردند و قلعه نویی بعدها در 17سالگی با نظر ناصر ابراهیمی در تیم بزرگسالان راه آهن بازی کرد و در جام حذفی تهران در آن سال سه گل برای این تیم بازیکن ساز زد.

نوجوان فوتبالی که خیلی زود بزرگ شد!

ستاره نوجوان آن سالها در سال 60 در حالیکه در کنار بزرگانی چون فرشاد پیوس، مرتضی یکه و بیژن طاهری در راه آهن توپ می زد، تنها انتخاب سرمربی خود در شاهین بود. ابراهیمی در سال 60 به شاهین رفت و از میان این همه بازیکن قلعه نویی 18ساله را با خود به شاهین برد.

قلعه نویی در شاهین و در سن پائین و بعد از خداحافظی بزرگانی چون صادقی و مهدی دینورزاده، با توجه به قدرت رهبریش در زمین بازی و در سن 22سالگی به بازوبند کاپیتانی این تیم رسید در حالیکه از همه یارانش در ترکیب اصلی کوچکتر بود. بعد از بازی در السد قطر و در 25سالگی بین استقلال و پرسپولیس، استقلال را انتخاب کرد و با این تیم به قهرمانی در جام باشگاه های تهران، جام حذفی، لیگ ایران و جام باشگاه های آسیا رسید.

او بعد از دوران بازیش در استقلال که با بازوبند کاپیتانی به پایان رسید در کسوت مربی سه بار استقلال را قهرمان ایران کرد. گرفتن جام حذفی و رساندن استقلال به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا از دیگر افتخارات سرمربیگری او در این سالها به همراه دو قهرمانی با سپاهان در لیگ برتر ایران است تا او را پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر ایران کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: