کد خبر: ۹۱۲۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲
تعداد بازدید: ۱۲۷
رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، که به منظور انجام گفتگو‌های فنی با مسئولان سازمان انرژی اتمی کشورمان به تهران سفر کرده است، بعدازظهر شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ با دکتر امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد. امیرعبداللهیان همچنین ابراز امیدواری کرد با مذاکرات و تفاهمات حاصله بین آژانس و سازمان انرژی اتمی زمینه اجرایی شدن توافقات بیش از پیش فراهم گردد.

امیرعبداللهیان در دیدار با گروسی: امیدواریم با مذاکرات و تفاهمات حاصله زمینه اجرایی شدن توافقات بیشتر فراهم گرددبه گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب ، رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، که به منظور انجام گفتگوهای فنی با مسئولان سازمان انرژی اتمی کشورمان به تهران سفر کرده است، بعدازظهر شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ با دکتر امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امورخارجه در این ملاقات ضمن تاکید بر ضرورت رویکرد مستقل، حرفه ای و بی‌طرفانه آژانس ، بر اهمیت تقویت روابط و همکاری های آژانس با جمهوری اسلامي ايران در زمینه هاي فراتر از مباحث نظارتی و بازرسی و از جمله حمایت از صنعت هسته ای صلح آمیز ایران تصریح کرد.

دکتر امیرعبداللهیان همچنین ابراز امیدواری کرد با مذاکرات و تفاهمات حاصله بین آژانس و سازمان انرژی اتمی زمینه اجرایی شدن توافقات بیش از پیش فراهم گردد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این ملاقات با اشاره به نقش رژیم صهیونیستی در ایجاد اختلاف انگیزی و بحران سازی ، توجه مديركل را نسبت به هر گونه سوء استفاده رژيم صهيونيستی از سازوکارهای آژانس جلب کرد.

دکتر امیر عبداللهیان اظهار امیدواری نمود در سفر مدیرکل آژانس، اعتماد متقابل و همکاری‌های طرفین بیش از پیش تقویت گردد.

رافائل گروسی نیز متقابلا ضمن تاکید بر رویکرد فنی و حرفه‌ای بر تقویت روابط و همکاری ها و یافتن راه حل های خلاقانه تاکید کرد.

وی همچنین بر آمادگی آژانس برای حمایت از پروژه های مشترک در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای تاکید کرد و دیدار خود از کشورمان را نشانه‌ای از اراده برای گفتگو و درک متقابل، حل مسائل و ارتقای همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

طرفین در این ملاقات روند همکاری آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی را مثبت و موفق خواندند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: