کد خبر: ۹۱۲۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
تعداد بازدید: ۲۱۱
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در بازی های المپیک 2021 بعد از ماهها سکوت خود را شکست.

محمدی: مگر می‌شود بعد از شکست یزدانی مقابل تیلور بخندم؟/ موضوعاتی که در موردم‌ مطرح شد دروغ بودبه گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب، تیم کشتی آزاد ایران بدون طلا المپیک توکیو 2021 را به پایان رساند؛ این بدترین نتیجه آزادکاران کشورمان طی سه المپیک اخیر بود که شکست حسن یزدانی مقابل تیلور در فینال وزن 86 کیلوگرم تلخ ترین اتفاق برای این تیم بود. غلام محمدی که هدایت تیم ملی را در آن مسابقات به عهده داشت، انتقادات و فشارهای زیادی را متوجه خود دید که بی سابقه بود. حواشی یک عکس بعد از شکست حسن، تاکتیک او در مبارزه با تیلور و پیروزی اش در فینال جهانی اسلو، فشارها روی محمدی را خیلی بالا برد و او امروز در گفت و گویی تلویزیونی بعد از ماه ها در مورد تمامی این اتفاقات صحبت کرد:

آن 17 ثانیه لعنتی...

شکست حسن یزدانی در 17 ثانیه پایانی مبارزه فینال المپیک، در حالی که او از شروع کار، نبض مبارزه را در اختیار داشت، یکی از تلخ ترین اتفاقات توکیو برای ورزش دوستان ایرانی بود. خیلی ها بابت این موضوع به محمدی انتقاد کردند. او در مورد این 17 ثانیه گفت: این یکی از سخت ترین خاطرات دوران مربیگری من بود. متاسفانه اتفاقاتی که نباید می افتاد، افتاد. برای همه مردم ایران سخت بود. ما سعی کردیم که حسن را آرام کنیم چون شوکه شده بود. کسی تا کنون او را این طور ندیده بود.

داور اشتباه کرد!

سرمربی تیم ملی کشتی در توکیو در خصوص اشتباه داوری دیدار فینال گفت: من اعتراضی نداشتیم ولی خودشان تیم داوری را به خاطر اشتباهی که کرد توبیخ کردند. پای حریف امریکایی از تشک بیرون رفت و باید هم پوئن، هم اخطار و هم نشستن در خاک را برایش در نظر می گرفتند. این اتفاق نیفتاد ولی خوشبختانه حسن یزدانی توانست در نروژ کار نیمه تمام را تمام کند و دل میلیون ها نفر شاد شود.

خنده پرحاشیه بعد از باخت حسن

انتشار عکسی از غلام محمدی و انتقاد از او بخاطر خندیدنش پس از شکست حسن مقابل تیلور، یکی از حواشی عجیب بعد از فینال تلخ 86 کیلوی المپیک بود. محمدی در مورد این عکس گفت: کار یک آدم بی انصاف بود. نمی دانم فتوشاپ بود یا واقعی! خیلی وقت ها ممکن است آدم خنده تلخ بکند ولی نمی دانم آن عکس برای مبارزه حسن بود یا نه. وقتی آن اتفاق افتاد کمرم خم شد مگر می شود خندید؟! این با عقل جور در نمی آید. همه می دانند که من با تمام وجود کنار تیم بودم. 

دلیل سکوت بعد از المپیک

او در مورد سکوتش در برابر انتقادات بعد از المپیک گفت: ما همه تلاش خودمان را کردیم. یک سری موضوعات مطرح شد که خلاف واقع بود. ما همه تلاش خود را برای موفقیت تیم کردیم. در بین شش وزن، شانس ما در وزن های بالا، بیشتر بود. اگر آن اتفاق رخ نمی داد، شرایط کاملا فرق می کرد. در ورزن 97 کیلو شانس مدال داشتیم ولی محمدیان روزش نبود.

شرایط المپیک با جهانی خیلی فرق دارد

محمدی با بیان اینکه تاکتیک حسن برای مبارزه با تیلور در المپیک و جهانی فرقی باهم نداشت گفت: شرایط المپیک را اصلا نمی توانیم با مسابقات جهانی مقایسه کنیم. حسن یزدانی خیلی راحت تر بود چون کار سخت و بار را در المپیک زمین گذاشت. فشار روانی کم بود و سبک بال و راحت تر راهی تشک شد. آنجا ولی کار سخت تر بود. حسن کار نیمه تمام توکیو را در نروژ تمام کرد. کشتی نزدیک و زدن زیر کتف راست تیلور، کار اصلی حسن یزدانی بود. این کار را به خوبی انجام داد و اعتقاد من این است که اختلاف فنی او با تیلور خیلی زیاد است. انشاءالله که اگر بازهم به هم بخورند بتواند به راحتی این حریف را شکست دهد. حسن بی نظیر است. هم به لحاظ اخلاقی و هم فنی جزو ماندگارترین ورزشکاران تاریخ است. کار کردن با او در اردو لذتبخش است.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: