کد خبر: ۹۱۱۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
تعداد بازدید: ۲۸۹
پیشکسوت سرخابی ها از مسابقات لیگ برتر و شرایط تیم‌ها صحبت کرد.

مهدوی: انتقاد از مجیدی بابت فوتبال زیبا غیر منصفانه است/ پرسپولیس توانایی برداشتن فاصله 5 امتیازی با صدر را دارد/ قوانین سربازی بازیکنان به فوتبال ملی ما آسیب می‌زندبه گزارش خبرداغ، محمدرضا مهدوی در گفتگو با  ایلنا در خصوص دیدارهای روز گذشته لیگ برتر و فاصله گرفتن استقلال در صدر جدول اظهار داشت: فکر می‌کنم با نتایجی که روز گذشته شاهدش بودیم دیگر رسماً باید سپاهان را از جمع مدعیان کنار بگذاریم و تنها جذابیتی که 10-11 هفته باقی مانده پایانی لیگ می‌تواند داشته باشد همین مدعی بودن دو تیم استقلال و پرسپولیس است. فاصله امتیازی هم اگرچه زیاد شده ولی با توجه به شرایطی که من می‌بینم پرسپولیس می‌تواند آن را جبران کند و در هفته‌های آینده رقابت تنگاتنگ‌تری را شاهد خواهیم بود چرا که پرسپولیس دوباره روی مسیر نتایج خوبش بر می‌گردد و از طرفی اتفاقاتی که برای استقلال افتاده به نظرم می‌تواند روی نتایجش تاثیر منفی بگذارد و از همین رو نمی‌توان این فاصله 5 امتیازی را دست نیافتنی دانست.

وی در مورد وضعیت استقلال گفت: استقلال شرایط خوبی توانسته برای خودش ایجاد کند. هرچند همانطور که گفتم اتفاقات پیرامونی به این تیم ضربه می‌زند ولی در بازی با فجر دیدیم آنها به انسجامی رسیده‌اند که در شرایط بد هم می‌توانند نتیجه بگیرند و من احتمال می‌دادم مقابل فجر سپاسی با توجه به شرایط امتیاز بدهند ولی آنها بردن در هر شرایطی را یاد گرفتند. این انتقاداتی که بابت زیبا بازی نکردن می‌شود را هم نمی‌فهمم. برای هوادار یک تیم قهرمانی مهم‌تر است یا زیبا بازی کردن؟ اگر زیبا بازی کنند و نتیجه نگیرند فایده‌اش چیست؟ استقلال خوزستان هم اگر یادتان باشد با انسجام دفاعی خوب و استفاده از تک موقعیت‌ها زمان عبدالله ویسی قهرمان شد و الان همه می‌گویند این تیم در لیگ پانزدهم قهرمان شده و کسی جزئیاتش را به خاطر نمی‌آورد. به نظرم نتیجه گرفتن مهم‌تر است و این انتقادات کمی غیر منصفانه است.

مهدوی در مورد وضعیت پرسپولیس و تغییراتی که با آمدن رضاییان ایجاد شده توضیح داد: خب رامین رضاییان نشان داده یک مهره با کیفیت و تاثیرگذار است و از زمانی که به پرسپولیس آمده این موضوع را به خوبی و درستی نشان داده است و به نظرم این تمام پتانسیل این بازیکن هم نیست و رفته رفته با تفکرات کادرفنی و تیم هماهنگ‌تر می‌شود و بازی‌های بهتری هم از او خواهیم دید و در هر بازی می‌تواند با ارسال‌هایش برای خط حمله موقعیت‌های زیادی بسازد. رامین انگیزه زیادی دارد و فکر می‌کنم یکی از اهدافش بازگشت به تیم ملی است و همین موضوع به او انگیزه داده است چرا که بالاترین سطح یک بازیکن پوشیدن پیراهن تیم ملی کشورش است. در کل همانطور که گفتم با توجه به شرایط پرسپولیس می‌تواند فاصله امتیازی را جبران کند و رقابت تنگاتنگی در صدر جدول شاهد باشیم.

وی در مورد شرایط سپاهان و استعفای نویدکیا هم خاطرنشان کرد: محرم نویدکیا انسان خاصی است و من با او هم تیمی بودم و قهرمانی سپاهان را با هم تجربه کردیم و با اخلاقیات او کاملاً آشنا هستم. نویدکیا عاشق سپاهان است و خودش را وقف این تیم کرده است و تفکر جالب توجهی هم با خودش آورده و همیشه در نشست های مطبوعاتی و مصاحبه‌هایش می‌بینید که چقدر منطقی و واقع بینانه صحبت می‌کند و بی پروا از خودش و تیمش انتقاد می‌کند و همین باعث شده احترام فوتبالی‌ها را همراه خود داشته باشد. به نظرم در این شرایط مدیریت خوب آقای ساکت باید به کمک تیم بیاید و با توجه به شرایط چند سال قبل سپاهان که حتی در آستانه سقوط بودند برای ساخته شدن تیم باید به آنها زمان داده شود. مشکل حال حاضر سپاهان این است که به نظرم تفکرات و دستورات نویدکیا کاملاً در تیم پیاده نمی‌شود و این موضوع به مرور زمان بهتر خواهد شد.

پیشکسوت فوتبال در پایان در مورد بحث و جنجال این روزها در خصوص سربازی بازیکنان توضیح داد: من اخبار و صحبت‌های همه طرفین ماجرا را به دقت بررسی کردم ولی آخر نفهمیدم جریان چیست و قانون چه می‌گوید؟ اگر قانون قرص و محکمی در این خصوص وجود دارد چرا تا این اندازه ابهام در آن وجود دارد و هر کس یک چیزی می‌گوید؟ به نظرم می‌شود با تغییر قوانین یک مقدار شرایطی ایجاد کرد که بازیکنان و تیم‌ها ضربه نخورند. الان در مقطع حساسی هستیم و این دو بازیکن خصوصاً یزدانی از ستون های تیم ملی هستند و خدمت سربازی آنها را در این مقطع از لحاظ بدنی و فنی با افت شدیدی مواجه می‌کند و ممکن است به آنها در تیم ملی نیاز داشته باشیم خصوصاً که در سال جام جهانی هم هستیم و می‌شد کمی این موضوع را به خاطر مصالح ملی به تعویق انداخت. چند سال قبل هم عالیشاه و نوراللهی وسط فصل رفتند سربازی و لطمه بزرگی به فوتبالشان خورد و باید کمی این قوانین به نظرم اصلاح شود.

انتهای پیام/
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: