اخذ گواهینامه GMP برای خطوط تولید محصولات جدیدبه گزارش خبرداغ به نقل از شستا رسانه، شرکت تولید ژلاتین کپسول در راستای اجرای سیاست‌های کلان شستا در خودکفایی،  بومی‌سازی و تولید محصولات دانش بنیان، پس از دست یابی به فرمولاسیون داخلی و تجهیز و اصلاح و بروزرسانی خطوط تولید، اقدام به تولید صنعتی محصولات جدید نمود که پس از بررسی و ارزیابی کارشناسان و بازرسان سازمان غذا و دارو، موفق به اخذ تایید و گواهینامه GMP برای خطوط تولید کپسول های ژلاتین ماهی و استنشاقی شد.

رامین رمضانی کلمر مدیرعامل شرکت ژلاتین کپسول با اشاره به تلاش این شرکت بر افزایش میزان تولید، از برنامه‌ریزی جهت توسعه سبد محصولات شرکت خبرداد و افزود:

ما توانستیم کپسول هایی با کاربردهای خاص، نظیر داروهای ریوی و دارای ویژگی های خاص، جهت بهبود تاثیرگذاری ماده اولیه دارویی را تولید نماییم تا ضمن پاسخ به نیاز دارویی کشور، از نظر تنوع محصول بتوانیم هم راستا با شرکت های بزرگ تولید کننده دنیا، سبد محصولات خود را تکمیل نماییم.

رمضانی افزود؛ کپسول‌های استنشاقی کپسول هایی هستند که امروزه به منظور انتقال دوز بالا داروهای ریوی و درمان بیماری کرونا و تسریع در عملکرد آنها، از این نوع کپسول استفاده می شود. نحو مصرف این محصول جدید نسبت به دیگر داروهای استنشاقی برای بیماران آسان تر است.

مدیرعامل ژلاتین کپسول ایران، ممنوعیت برخی از ادیان الهی در خصوص استفاده از ژلاتین حیوانی (گاوی و یا خوک) را یکی از دلایل اصلی استفاده از ژلاتین ماهی در تولید کپسول دانست و اظهار داشت:این نوع کپسول به دلیل نداشتن پیوند عرضی با ماده موثره دارویی، امروزه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. نفوذ‌پذیری اکسیژن در کپسول های ژلاتین ماهی کمتر از کپسول های ژلاتین حیوانی است.

شایسته ذکر است شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران همواره در تلاش است تا با افزایش میزان و تنوع محصولات تولیدی خود، نیاز کشور به پوکه کپسول ژلاتینی را رفع کرده و شرکت‌های دارویی را از واردات این نوع مواد اولیه در تولید دارو، بی‌نیاز سازد.