کد خبر: ۹۱۱۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
تعداد بازدید: ۲۰۲
نماینده تهران در مجلس با اشاره به اظهارات متفاوت درباره جاماندگان سهام عدالت گفت: هیات رئیسه باید در اینجا ورود کرده و آمار متقنی به نمایندگان ارائه کند تا اشتباه راهبری صورت نگیرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از فارس، عبدالحسین روح‌الامینی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 3 اسفند) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه بودجه بعد از ارائه پیشنهاد اعطای سهام عدالت به جاماندگان اظهار داشت: براساس بند ۱۱ ماده ۲۲ آیین‌نامه، هیات رئیسه مسئول حفظ شأن و جایگاه قانونی نمایندگان است، سه روز از بررسی بودجه در مجلس می‌گذرد و تا پایان اسفندماه نیز ادامه دارد.

وی افزود: در برخی از پیشنهادات نماینده دولت جوری صحبت می‌کند که ما بر قبری گریه می‌کنیم که در آن مرده‌ای وجود ندارد. اکنون نیز در بحث سهام عدالت نیز این رویه را پیش گرفتند و روز گذشته نیز این مباحث مطرح شد. هیات رئیسه باید در اینجا ورود کرده و آمار متقنی به نمایندگان ارائه کند تا اشتباه راهبری صورت نگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: تریبون مجلس شورای اسلامی در گوش مردم است و نباید ذهنیت مردم نسبت به مجلس عوض شود. مردم را نباید با حرف‌های متناقض سرگردان کرد. از سوی دیگر بحث روز گذشته میان رئیس مجلس و رئیس کمیسیون تلفیق در فضای مجازی منتشر شد که صحیح نبود.

روح الامینی گفت: مجلس شورای اسلامی جای بحث های پوپولیستی یا رای آوری و یا رسیدگی به مسائل بعدی ما نیست، بلکه مجلس جای بحث کارشناسی است و بودجه نیز با عدد و رقم و نگاه کارشناسی بررسی می‌شود.

نماینده مردم تهران در ادامه تاکید کرد: از سویی دیگر هیات رئیسه علاوه بر سوگند نمایندگی سوگند دیگری یاد کرده که مجری دقیق آیین‌نامه باشد. نباید هیات رئیسه از اجرای آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی منحرف شود.

انتهای پیام/ 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: