کد خبر: ۹۱۱۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴
تعداد بازدید: ۱۵۵
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه فعال کردن انجمن‌ها، اتحادیه‌ها، تشکل‌های حوزه صنعت بسیار مهم است، گفت: باید دیپلماسی اقتصادی به فعال‌سازی تشکل‌های اقتصادی در حوزه مبادلات خارجی گره بخورد.

دیپلماسی اقتصادی به فعال‌سازی تشکل‌های اقتصادی گره بخوردبه گزارش خبرداغ روح‌الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مواد اولیه، ماشین آلات، یراق آلات، صنایع چوب و مبلمان در محل دائمی نمایشگاه های تهران، برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را در فراهم کردن شرایط صادرات برای تولیدکنندگان مفید خواند.

وی گفت: خوب است که برگزار کنندگان به نحوی عمل کنند که این نمایشگاه منجر به عقد قرارداد و مبادله بین طرف ایرانی و خارجی شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: به طور طبیعی نمایشگاه‌ها نباید تنها به بازدید ختم شود و حتما باید افزایش مبادلات بین المللی در دستور کار مجریان باشد.

وی درباره اقدامی که باید در این زمینه صورت گیرد، گفت: باید بستر تعاملات طرفین ایرانی و خارجی ایجاد شود، ما در این برهه نیازمند یک کار ضربتی و فوری در حوزه صادرات هستیم و باید دیپلماسی اقتصادی خود را با سایر کشورها به ویژه همسایگان فعال کنیم.

ایزدخواه با اشاره به لزوم حمایت دولت از بخش خصوصی گفت: در این تعاملات اقتصادی، گامی به مناسبات دولتی و رسمی بسنده می‌شود، یعنی بخش خصوصی یا در حاشیه است و یا جایگاه اصلی خود را ندارد. فعال کردن انجمن‌ها، اتحادیه‌ها، تشکل‌های حوزه صنعت در این موضوع بسیار مهم است و دولت باید پشت سر آن‌ها حرکت کند و جلوی این قشر حرکت نکند.

ایزدخواه بیان کرد: دولت باید این افراد را پیشگام قرار دهد و دیپلماسی اقتصادی به فعال سازی تشکل‌های اقتصادی در حوزه مبادلات خارجی گره بخورد. باید این افراد همتاهای خارجی خود را پیدا کنند و انجمن‌های ایرانی با انجمن‌های خارجی در حوزه صنعت همکاری داشته باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: در نمایشگاه باید همچنین اتفاقاتی صورت گیرد، و ما نیز هرگونه حمایتی که لازم باشد تا اقتصاد کشور رونق بگیرد انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: