کد خبر: ۹۱۱۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
تعداد بازدید: ۵۰۲
معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به ضرورت تدوین برنامه عملیاتی و ساختار مناسب برای اجرای سند تحول آموزش پرورش گفت: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیاز به تبیین دارد.

تاکید بر ضرورت تدوین برنامه عملیاتی برای اجرای سند تحول آموزش پرورشبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس، وحید آرایی معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها،  مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور در نشست با دانشگاهیان دانشگاه فرهنگیان کشور که به منظور افتتاحیه اندیشکده تربیتی بسیج اساتید آن دانشگاه برگزار شد، گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که بر اساس نظام تعلیم و تربیت اسلامی تدوین شده است با گذشت بیش از 10 سال از ابلاغ، متأسفانه درصد اندکی از آن اجرایی شده است.

آرایی با اشاره به ضرورت تدوین برنامه عملیاتی و ساختار مناسب برای اجرای سند تحول گفت: اجرای کامل شش زیرنظام این سند یعنی؛ برنامه درسی، تربیت معلم و تأمین منابع انسانی، راهبری و مدیریت مالی، تأمین فضا و تجهیزات، پژوهش و ارزشیابی باید برای همه سطوح آموزش و پرورش بویژه مدیران و معلمان تبیین شود. 

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور به چالش­های موجود سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: تأخیر چند ساله در تهیه زیرنظام‌های سند، کلی بودن متن زیرنظام‌ها، فقدان تهیه سازوکار همکاری سایر دستگاه‌ها و عدم تبیین صحیح سند از جمله مشکلات موجود در اجرای سند است.

مسئول اندیشگاه سیاست پژوهی و راهبردنگاری سازمان بسیج اساتید کشور بر جهاد علمی مسأله محور و نقش اندیشکده های نهضت استادی بسیج در این زمینه تأکید کرد و گفت: اندیشکده ها باید با تولید بسته سیاستی به حکمرانان در سیاستگذاری نظام مسایل کشور کمک کنند.  

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور در پایان گفت: اندیشکده تربیتی بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان با تبیین درست و ارائه راهکارهای عملیاتی می‌بایست به صورت جدی به اجرای سند تحول کمک کند.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: