کد خبر: ۹۱۰۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
تعداد بازدید: ۲۹۷
جلالی زاده گفت:بسیاری از اصول قانون اساسی عملاً فراموش شده و با شرایطی که اجرای این اصول رقم خواهد زد، فاصله بسیاری داریم.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب : بسیاری از مطالبات مردم از اول انقلاب مغفول مانده استبه گزارش خبرداغ به نقل از نامه نیوز :چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب هم گذشته و به همین بهانه دیدیم که یک بار دیگر شعارهای انقلاب، مطالبات انقلابیون، حال روز این روزهای کشور و مردم و فاصله آنچه می‌خواستند و فکر می‌کردند با این که حالا هست، در مرکز توجه‌ها قرار گرفت. سیاسیون و نظاران هم کم سخن نگفتند. برخی از تحقق خواسته‌های اصلی مثل استقلال گفته، برخی به عدم رعایت دقیق «نه شرقی، نه غربی» نقد کردند و برخی هم مدعی شدند که مطالبه انقلابیون اساسا اقتصادی و حول محور نان و مسکن و ... نبوده است! 

اغلب سیاسیون اما سعی کردند که در نگاهی منصفانه و واقع‌بینانه تحلیل کنند. مثلا جلال جلالی‌زاده عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، در گفت‌وگویی در این باره گفت: «اگر بگوییم شعارها و آرمان‌های انقلاب به‌طور تام و تمام و 100 درصدی محقق شده، خلاف گفته‌ایم؛ چراکه متاسفانه اینطور نیست.» 

این نماینده پیشین مجلس با اشاره به برخی اصول قانون اساسی ازجمله اصول سوم، نهم، دوازدهم، پانزدهم و ... گفت: «بسیاری از اصول قانون اساسی عملاً فراموش شده و با شرایطی که اجرای این اصول رقم خواهد زد، فاصله بسیاری داریم.» 

او درعین‌حال به «آزادی» به‌عنوان یکی از شعارهای اصیل انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت «ردصلاحیت کاندیداهای انتخابات، محدودیت‌هایی که در مسیر فعالیت احزاب و تشکل‌های سیاسی و همچنین اندیشمندان و دگراندیشان ایجاد می‌شود و سختگیری در مواجهه با نشریات و مطبوعات همگی نشان از آن دارد که به لحاظ تحقق شعار آزادی وضعیتی نامساعد داریم.» او همچنین با تاکید بر استقلال‌طلبی به‌عنوان یکی از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی می‌گوید: «ما امروز فاصله بسیاری با شعار «نه شرقی، نه غربی؛ جمهوری اسلامی» داریم.» 

 

از شعارهای دیروز تا مطالبات امروز

 

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این‌که «آزادی زندانیان سیاسی، تحقق عدالت و اجرای بی‌تنازل خواسته‌ای منطقی است که چندان به آن توجه نمی‌شود»، گفت: «متاسفانه باید اعتراف کنیم که امروز پس از 43 سال، شاهد تضعیف بعد جمهوریت نظام هستیم و این مسئله را در حوزه‌های گوناگون ازجمله در بحث اقوام و مذاهب و تناقض‌ها و دوگانگی‌هایی که در این حوزه می‌بینیم، قابل رویت است.» 

جلالی‌زاده همچنین: «درمجموع باید بگوییم که بسیاری از مسائلی که در زمان انقلاب، مطالبه مردم بود، امروز همچنان مغفول مانده و مطالبه مردم است. بنابراین باید بگوییم که درمجموع چندان در مسیر تحقق شعارهای انقلاب موفق نبوده‌ایم.»

 

 

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: