کد خبر: ۹۱۰۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
تعداد بازدید: ۳۵۰
باشگاه پرسپولیس بعد از سال‌ها سوپرجام فوتبال ایران را به تیم دیگری سپرد و در لیگ هم شرایطش با سال‌های گذشته متفاوت به نظر می‌رسد.

پایان دوران با شکوه پرسپولیس از راه رسید؟به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، روز گذشته تیم فوتبال پرسپولیس در دیدار سوپرجام فوتبال ایران مقابل فولاد خوزستان قرار گرفت و برابر این تیم تن به شکست یک بر صفر داد تا یکی از جام‌هایی که در دسترس این تیم بود از دست برود. 

پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی پنج دوره اخیر لیگ برتر است و دوران اقتدار و افتخارآفرینی این تیم یکی از شکوهمندترین دوران یک باشگاه در طول تاریخ فوتبال ایران است. از فصل شانزدهم که به نوعی قهرمانی این تیم با برانکو استارت خورد و سرخپوشان بعد از انتظار ۹ ساله بالاخره جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر بردند تا امروز ۵ قهرمانی لیگ، یک قهرمانی جام حذفی، سه قهرمانی در سوپرجام و دو صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا حاصل عملکرد مقتدرانه سرخپوشان در ایران و آسیا بوده است. پرسپولیس در این سال‌ها تغییرات کم نداشته و از مدیریت گرفته تا کادرفنی و بازیکنان جابجایی های زیادی داشتند ولی مسیر این تیم و تداوم موفقیت‌هایش به واسطه روحیه برتری طلبی که در کالبد پرسپولیس ایجاد شده بود قطع نشد و ادامه داشت و حالا این تیم و هوادارانش در انتظار قهرمانی پیاپی ششم در لیگ برتر هستند.

با این وجود شرایطی در حال حاضر در پرسپولیس دیده می‌شود که شباهت چندانی به تیم مقتدر چند فصل گذشته ندارد. سرخپوشان در این سال‌ها شرایط سختی را تجربه کردند، از پنجره بسته گرفته تا جدایی ستاره‌ها و بازی با تنها ۱۴-۱۵ بازیکن در تورنمنت های سخت و فشرده، از مشکلات مالی و اعتصاب و لژیونر شدن بازیکنان و جدایی سرمربی به دلیل مسایل مالی ولی با تمام سختی‌ها این مجموعه به پیروزی و کسب نتایج خوب عادت کرده بود و حتی در روزی که شاید آنها عملکرد فنی خوبی نداشتند ولی به هر شکل ممکن بازی را می‌بردند و امتیاز گرفتن از آنها کار آسانی نبود. 

اوضاع پرسپولیس در لیگ بیست و یکم کمی دشوارتر از قبل است. آنها پنجره تابستانی خوبی نداشتند و نتوانستند برای نوراللهی و مغانلوی جدا شده جانشین مناسبی پیدا کنند و بعد از آن مصدومیت‌ها هم گریبان این تیم را گرفت تا مشکلات بیشتر شود. مسایل مالی باشگاه هم در کنار آن تیم را از شادابی انداخته و اعتراض‌های گاه و بیگاه هم اثر نداشت. تغییرات مدیریتی طولانی شد و مدیران جدیدی که روی کار آمدند هم تا این لحظه ناجی نبودند تا یحیی گل محمدی در نشست خبری اعلام کند هیچ یک از نفراتی که در فهرستش بود را باشگاه نتوانسته جذب کند. ناتوانی در جذب بازیکن اتفاقی نیست که پرسپولیس به آن عادت داشته باشد ولی اوضاع در فصل بیست و یکم متفاوت است. 

پرسپولیس روز گذشته مقابل فولاد یک جام از دست داد و سوپرجامی که در چهار دوره گذشته آن را فتح کرده بود را بعد از سال‌ها از دست داد و در لیگ برتر هم اوضاع خیلی بر وفق مرادشان نیست و به نظر می‌رسد به پایان دوران اقتدار ۵ ساله این تیم رسیده‌ایم. 

قطعاً پرسپولیس همچنان از تیم‌های خوب فوتبال ایران و مدعی قهرمانی در هر جامی است و هنوز هم به عقیده خیلی از کارشناسان حتی شانس بیشتری نسبت به استقلال صدرنشین برای قهرمانی در فصل جاری دارد ولی موضوع آن اقتدار و بدون رقیب بودن چند فصل گذشته است که دیگر در این تیم نمی‌بینیم. 

استقلال در آستانه هفته هفدهم با فاصله سه امتیازی در صدر جدول است و بازیکنان خوبی را هم به خدمت گرفته و یا در حال به خدمت گرفتن است تا با قدرت بیشتری به نیم فصل دوم برود ولی سرخپوشان در حال حاضر فقط احمد گوهری را جذب کردند که مشخص است برای پر کردن نیمکت حامد لک و به جای رادوشوویچ جذب شده و انتظار نمی‌رود باری از روی دوش سرخپوشان بردارد. 

روزهای باقی مانده تا پایان نقل و انتقالات شاید آخرین فرصت بازگشت پرسپولیس به نقطه‌ای باشد که می‌خواهد در آن قرار بگیرد ولی پنجره بسته و حساب خالی نشانی از بهبود اوضاع ندارد.

شرایط نشان می‌دهد دوران سلطنت پرسپولیس در فوتبال ایران به پایان رسیده و حالا دیگر مثل سابق به راحتی جام‌ها را درو نمی‌کند و کار سختی در رقابت با سایر مدعیان خواهد داشت و باید دید این چالش جذاب در نهایت چه سرنوشتی برای سرخپوشان رقم می‌زند. 

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: