کد خبر: ۹۱۰۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
تعداد بازدید: ۱۶۶
مجلس موافقتنامه «خدمات هوایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری صربستان» را تصویب کرد.

موافقت مجلس با لایحه «خدمات هوایی بین دولت‌های ایران و صربستان»به گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، لایحه دولت برای «موافقتنامه خدمات هوایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری صربستان» را به تصویب رساندند.

بر اساس ماده واحده این لایحه که با 160 رأی موافق، 5 رأی مخالف و بدون رأی ممتنع از مجموع 192 نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید، «موافقتنامه خدمات هوایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری صربستان مشتمل بر یک مقدمه، بیست ماده و یک ضمیمه به شرح پیوست، تصویب و به دولت اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود».

همچنین بر اساس تبصره ماده واحده «در اجرای این موافقتنامه و اصلاحات بعدی آن، رعایت اصول هفتاد و هفتم (77)، یکصد و بیست و پنجم(125) و یکصد و سی و نهم (139) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران الزامی است».

در جریان بررسی این لایحه، برخی نمایندگان با ارائه اخطار قانون اساسی، به این نکته اشاره کردند که دولت ابتدا باید مصوبه مجلس را اخذ کرده و سپس موافقتنامه را امضا کند؛ رئیس مجلس نیز با وارد ندانستن اخطار، اعلام کرد: موافقت های صورت گرفته، اولیه است و موافقت نهایی و تبادل اسناد، بعد از مصوبه مجلس انجام می‌شود.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: