کد خبر: ۹۰۹۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱
تعداد بازدید: ۴۰۴
سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه در حوزه راستی آزمایی و تضمین‌ها باید اقدامات اساسی انجام گیرد، گفت: هیات ایرانی خلاقانه و مبتکرانه ایده‌های خود را مکتوب کرده و در حوزه رفع تحریم‌ها منتظر پاسخ غرب است.

سخنگوی وزارت خارجه: در حوزه رفع تحریم‌ها مواردی وجود دارد که هنوز به نتیجه نرسیده / در مورد راستی آزمایی و تضمین‌ها باید اقدامات اساسی صورت بگیرد / جرئیات نامه انتقادی سعید جلیلی در خصوص مذاکرات وین را از خود او بپرسیدسخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه در حوزه راستی آزمایی و تضمین‌ها باید اقدامات اساسی انجام گیرد، گفت: هیات ایرانی خلاقانه و مبتکرانه ایده‌های خود را مکتوب کرده و در حوزه رفع تحریم‌ها منتظر پاسخ غرب است.

به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب ، سعید خطیب‌زاده در نشست خبری خود درباره آخرین روند مذاکرات وین و اظهارات مقامات غربی، گفت: اگر فردای بازگشت هیات‌ها به وین، به حقوق طبیعی و خواسته‌های برحق ایران پاسخ درستی دهند، می‌توانیم به توافق قابل اتکا و پایدار برسیم و نیازی به ضرب الاجل‌های ساختگی نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: منتظر هستیم تصمیم‌های سیاسی در واشنگتن به ۱+۴ اعلام شود. در حوزه رفع تحریم‌ها مواردی وجود دارد که هنوز به نتیجه نرسیده و باید طرف غربی در این باره تصمیم بگیرد.

خطیب زاده افزود: در حوزه راستی آزمایی و تضمین‌ها باید اقدامات اساسی صورت بگیرد. ما در حوزه رفع تحریم‌ها منتظر پاسخ غرب هستیم، و از فاز ایده‌ها رد شدیم و هیات ایرانی خلاقانه و مبتکرانه ایده‌های خود را مکتوب کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال که با توجه به این که هیات‌های مذاکره کننده به پایتخت‌ها برگشته‌اند، آیا زمان خاصی برای پایان مذاکرات مشخص شده است، گفت: ما چندباری در این مسیر تنفس داشته‌ایم اما در هر چهار حوزه مورد بحث در وین پیشرفت‌هایی داشته‌ایم که در برخی پیشرفت و سرعت بیشتر بوده است و در برخی به دلیل بی‌عملی طرف مقابل با کندی همراه بوده است. ما امیدواریم هیات‌ها با اراده لازم به وین برگردند. اگر طرف‌های دیگر در بازگشت تصمیم‌های خود را در خصوص مطالبات به حق ایران اخذ کرده باشد، مطمئن باشید به سرعت می‌توان به توافق پایدار رسید.

خطیب‌زاده در پاسخ به سوالی در خصوص جرئیات نامه انتقادی سعید جلیلی در خصوص مذاکرات وین، گفت: مناسب است پاسخ این سوال را از خود ایشان بگیرید اما می‌توانم بگویم ما با اجماع در حال مذاکره در وین هستیم و همه باید این سرمایه را پاسخ بدهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: