کد خبر: ۹۰۹۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸
تعداد بازدید: ۱۹۷
ملی‌پوش یخ‌نوردی با عملکردی درخشان در ۶ صدم ثانیه، یخ‌های سوئیس را آب کرد. محسن بهشتی‌راد در جریان مسابقات قهرمانی جهان سوئیس نه تنها اولین طلای تاریخ یخ‌نوردی ایران را به ارمغان آورد که برای نخستین بار در تاریخ ماده سرعت، طلا را از چنگ روس‌ها در آورد.

بهشتی، سریع‌ترین یخ‌نورد دنیا: به خاطر تحریم، وسایل یخ‌نوردی را با دست خودم می‌سازم / با ۱۰ روز تمرین روی دیواره یخی قهرمان شدمبه گزارش خبرداغ به نقل از ایران: ملی‌پوش یخ‌نوردی با عملکردی درخشان در6 صدم ثانیه، یخ‌های سوئیس را آب کرد. محسن بهشتی‌راد در جریان مسابقات قهرمانی جهان سوئیس نه تنها اولین طلای تاریخ یخ‌نوردی ایران را به ارمغان آورد که برای نخستین بار در تاریخ ماده سرعت، طلا را از چنگ روس‌ها در آورد.

او تأکید کرد که صاحب مدالی تاریخی شده است: «من با برنامه‌ای 5 ساله پا به این مسابقات گذاشتم و آمده بودم که کارناتمامم را تمام کنم. این اولین قهرمانی تاریخ ایران در مسابقات جهانی یخ‌نوردی است. این رشته دست روس‌هاست و تا الان کسی نتوانسته بود روس‌ها را در ماده سرعت شکست دهد و از اینکه توانستم به این خوبی ظاهر شوم در شوک هستم. هنوز این قهرمانی باورم نشده است و همین الان که راجع به آن حرف می‌زنم تمام بدنم می‌لرزد.»بهشتی‌راد از حضور در مسابقات جام‌های جهانی با هزینه شخصی یا کمک اسپانسر خبر می‌دهد: «فدراسیون همیشه هزینه مسابقات قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا را تقبل می‌کند اما به‌خاطر کمبود بودجه فدراسیون، در مسابقات جام‌های جهانی که رنکینگ جهانی دارد، از جیب خود یا اسپانسر هزینه می‌کنیم. فدراسیون تا جایی که در توان دارد، حمایت می‌کند اما از یک جایی به بعد کمبود مسائل مالی اجازه حمایت نمی‌دهد.»

قهرمان یخ‌نوردی دنیا از نداشتن دیواره یخی در ایران می‌گوید: «تمرین در ایران فقط دغدغه است. ما در کشورمان به‌خاطر نوع اقلیم، دیواره یخی نداریم، از طرفی من در قزوین زندگی می‌کنم که سردسیر نیست. من در ایران روی دیواره چوبی تمرین می‌کنم و امسال سرجمع 10 روز روی دیواره یخی کمپ روسیه تمرین کردم که با همین 10 روز تمرین بر دیواره یخی، مزد تلاش‌های یک‌ساله‌ام را گرفتم.»

بهشتی‌راد به‌خاطر تحریم‌ها و مسائل مالی، ابزارهایش را با دستان خود می‌سازد: «خرید ابزارهای یخ‌نوردی به‌خاطر مسائل مالی و تحریم‌ها سخت است و همین امر باعث شد تا تمام ابزارهای تمرین و مسابقاتم را با دست‌های خود و متناسب با بدن و فیزیکم بسازم.»

او حالا امیدوار است که یخ‌نوردی به المپیک زمستانی راه یابد: «هنوز حضور یخ‌نوردی در المپیک زمستانی قطعی نشده است و امیدوارم که این رشته جذاب به المپیک زمستانی راه یابد که در این صورت قطعاً به مدال المپیک هم فکر خواهم کرد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: