کد خبر: ۹۰۹۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱
تعداد بازدید: ۲۳۶
روی فراتی، مدیر تئاتر ستمدیدگان پاریس در طول چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برای برگزاری کارگاهی آموزشی به تهران می‌آید.

ستمدیدگان پاریس برای آموزش به تهران می‌آیندبه گزارش خبرداغ به نقل از ستاد خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر،‌ کارگاه آموزشی «جهان بدون مرز» توسط روی فراتی، مدیر تئاتر ستمدیدگان پاریس در چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برگزار می‌شود.

این کارگاه از سه‌شنبه ۱۹ تا دوشنبه ۲۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. در شش روز نخست این کارگاه، روند تمرین براساس روش «تئاتر ستمدیدگان» و با هدف شکل‌گیری یک اثر نمایشی برای اجرا در روز هفتم، پیش‌بینی شده است. اجرای شکل گرفته در روز هفتم (۲۵ بهمن‌ماه) براساس برنامه‌ریزی انجام شده با هدایت فراتی و دستیارانش در تالار حافظ روی صحنه خواهد رفت. مهلت ثبت‌نام در این کارگاه از امروز تا ساعت ۲۴ سه‌شنبه ۱۲ بهمن است و علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی بیشتر به بخش ثبت نام در سایت جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به نشانی fitf.ir مراجعه کنند.

روی فراتی در این کارگاه تلاش می‌کند تا اهداف و رویکردهای زیر را در این تجربه در روند تمرین با گروه بازیگران ایرانی و مواجهه با تماشاگر در اجرا تحقق بخشد:
- چگونه می‌توانیم به بهترین شکل ممکن با هم زندگی کنیم؟
- جهت‌گیری گروه تئاتر ستمدیدگان این است که با هم می‌توانیم دنیای عادلانه‌تری بسازیم و با خشونت، جنگ و جنایت مبارزه کنیم.

این کارگردان پیش از این در سال ۱۳۸۵ با نمایش «در سایه» در بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور داشت و در بیست‌ونهمین دوره جشنواره در سال ۱۳۸۹ با برگزاری کارگاه بازیگری در جشنواره تئاتر فجر شرکت کرد.

چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۱۴ تا ۲۶ بهمن به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود و اخبار آن در سایت fitf.ir در دسترس است.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: