کد خبر: ۹۰۹۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
تعداد بازدید: ۲۹۸
یاران امیر عابدزاده در مسابقات لالیگا2 در اندیشه صعود به مسابقات لالیگا هستند و سطح اول فوتبال اسپانیا را در ذهن دارند.

رویای همبازیان عابدزاده: پونفرادینا چطور به لالیگا صعود می‌کند؟به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، تیم ملی فوتبال ایران در مسابقه دور مقدماتی جام جهانی قطر با نتیجه یک بر صفر تیم ملی فوتبال عراق را شکست داد تا جواز صعود به جام جهانی را سه هفته مانده به پایان این رقابت‌ها به دست بیاورد.

تیم ملی فوتبال ایران در حالی موفق به بسته نگه داشتن دروازه مقابل عراق شد که امیر عابدزاده، دروازه بان تیم پونفرادینا اسپانیا به جای علیرضا بیرانوند درون دروازه قرار گرفته بود و دومین مسابقه با پیراهن تیم ملی در مسیر صعود به جام جهانی را تجربه کرد.

پرز بولو مربی پونفرادینا در نشست خبری اخیرش ضمن اینکه از موفقیت عابدزاده و تیم ملی ابراز خوشحالی کرد، همچنین درخواست داشت تا در فیفادِی بعدی این دروازه بان به تیم ملی دعوت نشود و در اردوی پونفرادینا بماند چرا که به او شدیدا نیاز دارند.

اکنون این سوال مطرح است که چرا عابدزاده پس از رسیدن به جایگاهی که طبق گفته خودش آرزوی آن را داشته، باید در اردوی پونفرادینا بماند؟ وضعیت این تیم و عملکرد شاگردان بولو طی ماه‌های آینده می‌تواند تاثیر زیادی برای صعود به لالیگا داشته باشد.

لالیگا2

تیم پونفرادینا در لالیگا 2 (به معنی دسته دوم) لیگ فوتبالی که در کشور اسپانیا برگزار می‌شود و از نظر رتبه بعد از لالیگا (رقابت‌های دسته اول)، دومین سطح برتر فوتبال این کشور است، فعالیت دارد. این لیگ امسال با نام لالیگا اسمارت بانک شناخته می‌شود. این رقابت‌ها از سال 1929 آغاز شده‌ و در تمام این سال‌ها زیر نظر لیگ حرفه‌ای فوتبال اسپانیا برگزار می‌شود. در حال حاضر سگوندا دیویژن با 22 تیم برگزار می‌شود. 

در انتهای هر فصل، دو تیم اول به لالیگا صعود می‌کنند و تیم‌های سوم تا ششم در بازی پلی آف به صورت دو به دو مسابقه می‌دهند و دو تیم راه یافته به دور دوم پلی آف تعیین‌کننده سومین تیم صعودکننده به لالیگا هستند. چهار تیم انتهای جدول نیز راهی دسته پایین‌تر می‌شوند.

پونفرادینا

این باشگاه که از سال 1992 تاسیس شده در حال حاضر رتبه پنجم جدول رده بندی را در اختیار دارد. پس از 24 مسابقه در فصل جاری، با کسب 11 پیروزی، 8 تساوی و 5 شکست تیم تحت هدایت بولو 41 امتیاز کسب کرده و با ثبت 30 گل 21 گل هم دریافت کرده است. پونفرادینا طی 10 بازی گذشته روند مناسبی داشته و 5 پیروزی، 3 تساوی و 2 شکست کسب کرده که در این میان یوری با 9 گل برترین گلزن تیم شناخته می‌شود.

جدول

در جدول رده بندی لالیگا 2، تیم‌های ایبار، وایادولید، آلمریا و تنریف به ترتیب با قرار گرفتن در رده‌های اول تا چهارم به عنوان مدعیان صعود به لالیگا شناخته می‌شوند. تنریف همانند همبازیان امیرعابدزاده با یک بازی کمتر تنها یک امتیاز بیشتر کسب کرده و 42 امتیازی است و با ایبار صدرنشین 7 امتیاز فاصله دارد. امشب دیدار پونفرادینا در غیبت عابدزاده مقابل تنریف جذاب خواهد بود. در صورت برتری در این مسابقه آنها می‌توانند به رده سوم جدول رده بندی صعود کنند و یکی از رقبای مدعی را از پیش رو بردارند.

باتوجه به اینکه 18 دیدار دیگر از مسابقات لالیگا2 باقی مانده است اما دیدار با ایبار در اسفندماه و تقابل با آلمریا در فروردین ماه دو دیداری هستند که حساسیت زیادی برای پونفرادینا خواهد داشت. فصل گذشته لالیگا2 با صعود تیم‌های اسپانیول، مایورکا و رایووایکانو همراه بود و اکنون دروازه بان تیم ملی به همراه همبازیانش تلاش دارند تا یکی از تیم‌های صعود کننده به سطح اول فوتبال اسپانیا باشند.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: