کد خبر: ۹۰۹۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
تعداد بازدید: ۲۰۶
نماینده مردم محلات در مجلس گفت: اصلاح مصوبه اعاده شده از شورای نگهبان می‌توانیم حذف، اصلاح و یا بر آن اصرار کنیم و اضافه کردن متن به مصوبه قبلی در جریان اصلاح برخلاف آئین‌نامه داخلی مجلس است.

الحاق و اضافه کردن متن در اصلاح مصوبات در مجلس برخلاف آئین‌نامه استبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس،  حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در تذکر مواد 197 و 198 آئین‌نامه دخلی مجلس در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی (یکشنبه 10 بهمن ماه) گفت:‌ وقتی شورای نگهبان به مصوبه‌ای ایراد می‌گیرد مجلس یا باید همان ماده را اصلاح کند و یا باید حذف و یا بر مصوبه‌اش اصرار کند.

نماینده مردم محلات در مجلس اظهار داشت: در گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماده الحاقی مکرر یک ماده بوده اولا اضافه شده و دو ماده شده است و نکته جالب‌تر اینجاست ک در تبصره‌ها مواد جدیدی اضافه شده که این کار مغایر آئین‌نامه است.

وی افزود: اینکه مسائل خوبی در این موارد مطرح شده ما بحثی روی آن نداریم در مصوبه یک ماده بوده و در اصلاح دو ماده شده و محتوای تبصره نیز محتوای جدیدی است و این یعنی احداث یک امر جدید به عنوان قانون‌گذاری در رفع ایراد است.

سلیمی خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم در جریان اصلاح  در مصوبه قبلی اصرار کنیم و یا اینکه مصوبه را حذف و یا اصلاح کنیم الحاق امر جدید در  جریان اصلاح مغایر با آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: