کد خبر: ۹۰۹۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
تعداد بازدید: ۲۵۲
سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران و مسوول ستاد از سرگیری آموزش حضوری دانشگاه‌های کشور گفت: آموزش دانشگاه‌ها در ترم آینده به صورت ترکیبی حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

رییس دانشگاه تهران: لغو همکاری با اساتید به دلایل سیاسی نبوده؛ اگر دوباره درخواست بازگشت به کار بدهد رسیدگی می کنیم / آموزش دانشگاه‌ها در ترم آینده به صورت ترکیبی است؛ هم حضوری هم مجازیبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: مسوول ستاد از سرگیری آموزش حضوری دانشگاه‌های کشور گفت: آموزش دانشگاه‌ها در ترم آینده به صورت ترکیبی حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران روز شنبه در نشست خبری با موضوع تشریح برنامه های دانشگاه ها با ازسرگیری آموزش حضوری افزود: با توجه به اینکه دانشگاه تهران به عنوان مسوول ستاد از سرگیری آموزش حضوری دانشگاه های کشور انتخاب شده است، در این زمینه جلسات کارشناسی برگزار و طرح نظرسنجی از دانشجویان را اجرا کردیم.

وی ادامه داد: از جامعه آماری ۲۰ هزار دانشجوی شرکت کننده در این نظرسنجی، ۵۵ درصد مایل به بازگشایی کلاس ها و آموزش حضوری بوده و مابقی آموزش مجازی را ترجیح دادند.

رییس دانشگاه تهران تصریح کرد: با توجه به تاکید رییس جمهوری مبنی بر بازگشایی هرچه سریع تر دانشگاه ها، نتایج جلسات کارشناسی و برآوردی که از خواست دانشجویان به دست آمد، مقرر شد ترم آینده آموزش در دانشگاه ها ترکیبی انجام شود.

مقیمی همچنین گفت: خوابگاه ها برای اسکان دانشجویان باز است اما شرط استفاده از خوابگاه واکسینه بودن دانشجویان است.

وی درخصوص قطع همکاری یا اخراج برخی اساتید دانشگاه تهران اظهار داشت: در دوره من هیچ استادی اخراج نشده و حتی چند نفر به کار بازگشته اند.

رییس دانشگاه تهران یادآور شد: آزمون های پایان ترم همه دانشجویان، چه حاضران در کلاس ها و چه آنها که از آموزش مجازی استفاده کنند تنها به شکل حضوری برگزار می شود.

ستاد از سرگیری آموزش حضوری دانشگاه تهران به منظور تبیین جهت‌گیری، پایش و راهبری سیاست‌ها و برنامه‌های آموزش حضوری روز بیستم دی ماه گذشته از سوی رییس این دانشگاه تشکیل شد و تمامی معاونان دانشگاه تهران از جمله اعضای این ستاد منصوب شدند.

لغو همکاری با اساتید به دلایل سیاسی نبوده است

مقیمی همچنین در پاسخ به سوالی درمورد لغو همکاری با برخی اساتید تاکید کرد: لغو همکاری با اساتید به دلایل سیاسی و نوع نگرش سیاسی آنها نبوده است. من اعلام می کنم هر عضو هیات علمی که لغو قرار داد شده باشد و دوباره درخواست بازگشت به کار بدهد حتما مورد رسیدگی عادلانه قرار می دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: