کد خبر: ۹۰۹۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
تعداد بازدید: ۲۱۳
«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد شنبه (به وقت تهران) از اعزام نیروی نظامی به شرق اروپا خبر داد. تاکید بایدن بر کوچک بودن گروه نظامی که قرار است به شرق اروپا اعزام شوند، در حالی است که «جان کربی» سخنگوی پنتاگون چند روز پیش گفته بود حدود ۸۵۰۰ نظامی آمریکایی به حالت آماده باش هستند تا در صورت نیاز، به طور بالقوه در کوتاه مدت آماده استقرار در اروپا شوند.

بایدن: در آینده نزدیک، کمک به اوکراین تعداد نه چندان زیادی نیروی نظامی به شرق اروپا اعزام می کنیمبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس: «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگاران حین ورود به پایگاه نظامی «اندرو» گفت که قصد دارد تعداد کمی از نیروهای آمریکایی را در آینده نزدیک به شرق اروپا بفرستد.

به نوشته وبگاه «هیل»، وی با تایید گزارش‌ها درباره اعزام نظامیان آمریکایی به شرق اروپا جهت کمک به اوکراین، توضیح داد: «من در آینده نزدیک نیروهایی را به اروپای شرقی در کشورهای ناتو منتقل خواهم کرد. البته تعدادشان زیاد نخواهد بود».

تاکید بایدن بر کوچک بودن گروه نظامی که قرار است به شرق اروپا اعزام شوند، در حالی است که «جان کربی» سخنگوی پنتاگون چند روز پیش گفته بود حدود ۸۵۰۰ نظامی آمریکایی به حالت آماده باش هستند تا در صورت نیاز، به طور بالقوه در کوتاه مدت آماده استقرار در اروپا شوند.

به نوشته رویترز، نیروهای آمریکایی که روز دوشنبه از دستورات آماده برای استقرار مطلع شدند شامل تیم‌های تیپ رزمی اضافی، پرسنل لجستیک، پشتیبانی پزشکی، پشتیبانی هوایی و نیروهای مأموریت‌های اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی بودند.

ناتو تاکنون حدود ۴۰۰۰ نظامی در گردان های چند ملیتی در استونی، لیتوانی، لتونی و لهستان دارد که توسط تانک‌ها، پدافند هوایی و واحدهای اطلاعاتی و نظارتی پشتیبانی می‌شوند.

از حدود دو ماه قبل رسانه‌های آمریکایی با اشاره به استقرار یک‌صد هزار نظامی روسی در مرز اوکراین، جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند. روسیه قویا چنین ادعاهایی را رد کرده اما تأکید کرده تداوم حملات توپخانه‌ای نیروهای اوکراینی علیه مناطق خودمختار روس زبان این کشور واکنش مسکو را در پی خواهد داشت.

مسکو همچنین به‌منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرزهای این کشور و خروج نیروهای ناتو از این منطقه را مطرح کرد. هفته گذشته نماینده روسیه با همتایان آمریکایی و ناتو جلسه‌ای برگزار کردند تا این پیشنهادات را بررسی کنند اما در نهایت طرف غربی این پیشنهادات را رد کرد.

این در حالی است که «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا شامگاه جمعه با تکرار ادعای حمله احتمالی روسیه به اوکراین، مدعی شد عواقب جنگ برای اوکراین وحشتناک خواهد بود و تلفات قابل‌توجهی به این کشور تحمیل می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: