کد خبر: ۹۰۸۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
تعداد بازدید: ۳۶۹
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف در پاسخ به این سوال که اگر دانشجویی واکسن نزده باشد، باید تست منفی کرونا به همراه بیاورد تا بتواند در کلاس درس شرکت کند؟ گفت: برای کلاس‌های حضوری دانشجویانی که واکسن تزریق نکرده باشند را نمی‌پذیریم.

تکلیف دانشجوی واکسن‌نزده برای حضور در کلاسبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا: "محمود سعادت فومنی" معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف در خصوص اقدامات انجام شده جهت برگزاری آموزش حضوری از ترم آینده توضیح داد: الزامات پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده، مانع از آن می‌شود که دانشگاه‌ها بتوانند روی برخی تصمیمات قبلی خود تجدیدنظر کنند. درصورت تداوم شرایط فعلی یا بهبود آن، بخشی از کلاسهای آموزشی ما از ابتدای ترم آتی حضوری خواهد بود و در طول ترم به تدریج بخش های حضوری را افزایش می‌دهیم.

وی افزود: در این باره اطلاعیه‌هایی از سوی دانشگاه به دانشجویان اعلام شده و فعالیت‌های لازم برای آماده‌سازی فضای دانشگاه برای شروع کلاس‌های حضوری در حال انجام است. 

سعادت خاطرنشان کرد: فعالیت‌های دانشگاه در راستای ابلاغیه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و تا جایی که من می‌دانم در حال حاضر یکی از مهمترین نیازها برای تغییر وضعیت آموزش حضوری، بروزرسانی پروتکل‌های بهداشتی است که ویرایش جدیدی از آن از شهریور ماه تاکنون اعلام نشده است. 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف درباره برنامه ریزی برای آموزش حضوری دانشجویان خارج از استان تهران، توضیح داد: مطابق روال گذشته دانشجویان می‌توانند در خوابگاه‌ها مستقر شوند. وضعیت سکونت در خوابگاه‌ها نیز بر اساس آخرین پروتکلی است که وزارت بهداشت اعلام کرده است. 

وی درباره اینکه آموزش مجازی برای برخی بخش‌ها کماکان مورد استفاده خواهد بود، گفت: آن بخشی از دروس که امکان حضوری شدن آنها فراهم نشده را به شکل مجازی برگزار خواهیم کرد. ضمن اینکه پژوهشی در دانشگاه تعریف شده تا قسمت‌هایی از آموزش غیرحضوری که باعث افزایش کارایی و بازدهی کلاس‌های حضوری می‌گردد را حفظ کرده و در کنار آموزش حضوری از آنها استفاده کنیم. 

سعادت بیان کرد: از ابتدای تابستان حضور دانشجویان در دانشگاه افزایش چشمگیری یافته و دانشجویان تحصیلات تکمیلی که پایان نامه‌ها و رساله‌هایشان نیاز به آزمایشگاه، کارگاه و فعالیت‌های تجربی داشته در مراکز مختلف دانشگاه حاضر شده و این امور به تدریج افزایش یافته است. 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف گفت: در حال حاضر نزدیک به ۷۰۰ نفر در خوابگاه‌ها ساکن هستند و بیش از ۱۵۰۰ نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی از آزمایشگاه‌ها استفاده می‌کنند. انشاالله در ترم بعد جمعیتی بالغ بر دو هزار نفر به این تعداد افزوده خواهد شد. 

وی درباره اهمیت واکسیناسیون دانشجویان برای شرکت در کلاس‌های حضوری بیان کرد: از ابتدا موضوع واکسیناسیون دانشجویان جهت شرکت در کلاس‌های حضوری برای ما حائز اهمیت بود. اکنون نیز دانشجویانی که قرار است در کلاس‌های حضوری ثبت نام کنند باید واکسیناسیون خود را انجام داده باشند. 

سعادت گفت: معاونت دانشجویی دانشگاه واحدهایی در دانشگاه مستقر کرد تا اساتید، کارکنان و دانشجویان واکسیناسیون خود را انجام دهند. اکنون نیز با کمک «مرکز بهداشت غرب تهران» یک مرکز واکسیناسیون وجود دارد که اساتید و کارکنان و دانشجویان با نوبت ویژه می‌توانند در آنجا واکسن تزریق کنند. 

وی در پاسخ به این سوال که اگر دانشجویی واکسن نزده باشد، باید تست منفی کرونا به همراه بیاورد تا بتواند در کلاس درس شرکت کند؟ گفت: برای کلاس‌های حضوری دانشجویانی که واکسن تزریق نکرده باشند را نمی‌پذیریم. 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف در پایان و با اشاره به زمان آغاز ترم تحصیلی آینده گفت: گروه جدید از دانشجویان دانشگاه شریف جهت شرکت در کلاس‌های حضوری از ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ وارد دانشگاه خواهند شد و از یک هفته پیش از آن می‌توانند در خوابگاه‌ها ساکن شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: