کد خبر: ۹۰۸۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
تعداد بازدید: ۲۳۱
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه، با بیان اینکه فضاسازی علیه سفر رئیس‌جمهور به روسیه، ناشی از عصبانیت عقبه فضاسازان است، گفت: در این سفر توافق‌های خوبی از جمله در زمینه حذف دلار از معاملات دو طرف و توسعه انرژی صورت گرفت.

فضاسازی علیه سفر رئیس‌جمهور به روسیه، ناشی از عصبانیت استبه گزارش خبرداغ ، ابراهیم رضایی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه، در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اهمیت سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به روسیه گفت: سفر آقای رئیسی به روسیه سفر بسیار مهم و ارزشمندی بود که برکات و آثار آن در آینده مشخص خواهد شد.

وی اظهار داشت: اگرچه رویکرد اصلی این سفر اقتصادی بود، اما در کنار آن در راستای مسائل چندجانبه و بین‌المللی نیز مذاکرات بسیار خوبی صورت گرفت و توافقات خوبی هم در زمینه‌های مختلف انجام شد.

* توافق تهران - مسکو برای حذف دلار از معاملات دو طرف

وی با اشاره به توافقات مهم صورت گرفته در این سفر افزود: یکی از مهمترین توافقاتی که در این سفر صورت گرفت در راستای حذف دلار از معاملات دو طرف بود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: توسعه فعالیت‌ها در حوزه انرژی و ایجاد قطب انرژی در منطقه از توافقات دیگری بود که در این سفر انجام شد و علاوه بر آن، در خصوص پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا نیز مذاکره و قرار شد این گفتگوها ادامه داشته باشد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه تصریح کرد: در خصوص تهاتر کالا با روسیه به ویژه در حوزه کشاورزی نیز توافق‌های خوبی صورت گرفت و قرار شد در گام اول، سطح مبادلات تجاری با افزایش دو برابری نسبت به وضعیت فعلی، به 10 میلیارد دلار برسد که البته ظرفیت افزایش این مناسبات به 25 میلیارد دلار نیز وجود دارد.

وی تأکید کرد: توافقات صورت گرفته حتما بر روی اقتصاد کشور و معیشت جامعه تأثیر خوبی دارد و فضاسازی‌های صورت گرفته نیز عمدتا ناشی از عصبانیت عقبه فضاسازان در آمریکا و غرب است.

* در عالی‌ترین سطح از رئیس جمهور استقبال شد / لزوم اجرای دقیق توافقات صورت گرفته

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه گفت: این فضاسازی‌ها به تجربه تلخ آنها در موضوع مبارزه مشترک ایران و روسیه با تروریسم در منطقه و به هم خوردن معادلات غربی‌ها برای ایجاد ناامنی در غرب آسیا بر می‌گردد و در چنین شرایطی، از برخی جریانات داخلی تعجب می‌کنیم که سعی می‌کنند این سفر را زیر سؤال ببرند.

رضایی گفت: این جریانات سیاسی و رسانه‌ای توجه داشته باشند که رئیس جمهور در این سفر نماینده کل ملت ایران بوده و در عالی‌ترین سطح از ایشان استقبال شده و با بهترین کیفیت این سفر صورت گرفته است.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به اولویت‌ها برای اجرای توافقات صورت گرفته در این سفر گفت: زیرساخت‌های صادرات ما به روسیه از جمله در مسیر ریلی، باید هرچه سریعتر تکمیل شود و ارتباطات دریایی نیز باید توسعه یابد، لذا وزارت راه در این حوزه  وظیفه سنگینی به عهده دارد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس تصریح کرد: اگر توافق‌های این سفر به موقع اجرا شود، دستاوردهای خوب و ماندگاری برای تأمین منافع ملی ما به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: