کد خبر: ۹۰۸۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴
تعداد بازدید: ۳۳۳
پیام‌ها در واتس اپ به سادگی حذف و نصب مجدد برنامه پاک می‌شوند اما خوشبختانه می‌توانیم پیام های پاک شده را به راحتی ریکاوری کرده و برگردانیم.

به گزارش خبرداغ به نقل از گجت نیوز: پیام‌ها در واتس اپ به سادگی حذف و نصب مجدد برنامه پاک می‌شوند اما خوشبختانه می‌توانیم پیام های پاک شده را به راحتی ریکاوری کرده و برگردانیم.

هر روز بیش از ۱۰۰ میلیارد پیام از طریق برنامه واتس اپ ارسال و دریافت می‌شوند. این آمار نشان می‌دهد این سرویس از جمله پیام‌رسان‌های عظیم در سراسر دنیا برشمرده می‌شود و رقیبی غول‌آسا برای تلگرام و دیگر پیام‌رسان‌ها به حساب می‌آید. حفظ اطلاعات، مدیا و پیام‌های ارسال و دریافت شده برای کاربرانی که روزانه از واتس اپ استفاده می‌کنند اهمیت فراوانی دارد، به خصوص که این روزها واتس اپ برای امور کاری و تجاری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گاهی اوقات مکالمات در واتس اپ شامل احوال‌پرسی و سایر پیام‌های بی اهمیت هستند تا مقدمه‌ای برای صحبت اصلی باشد. از سوی دیگر گاهی تمامی پیام‌ها ارزش بسیار بالایی دارند و حفظ هر یک پیام برای کاربر از اهمیت به سزایی برخوردار است. در همین حال اگر ناگهانی پیام‌هایتان با یک نفر به کلی پاک شود (که متاسفانه این اتفاق می‌تواند به سادگی حذف و نصب برنامه رخ بدهد) دیگر به پیام‌ها دسترسی نخواهید داشت و برای همیشه پاک خواهند شد. این موضوع ممکن است باعث اتفاق‌های ناخوشایندی شود که کاربران را به دردسر بیاندازد.

ترفند ساده‌ی بازیابی پیام‌های پاک‌شده در واتس‌اپ

اهمیت پیام‌ها و پاک شدن اتفاقی آن‌ها به قدری شایع است که بر آن شدیم تا در این مقاله نحوه برگرداندن پیام های پاک شده در واتس اپ با یک مخاطب را مورد بررسی قرار بدهیم.

آیا امکان برگرداندن پیام های پاک شده با یک مخاطب در واتساپ وجود دارد؟

بله، شما می‌توانید پیام‌های پاک شده‌تان با یک نفر را بازگردانی کنید. البته اگر بخواهید از راه‌های معمول اقدام کنید موفق نخواهید شد اما اگر از ابزارهای ریکاوری دیتا در واتس اپ مانند iMyFone ChatsBack استفاده کنید، خواهید توانست پیام های حذف شده واتساپ را برگردانید. در ادامه به نحوه کار با ابزار ChatsBack می‌پردازیم.

چگونه پیام های حذف شده واتس اپ با یک مخاطب در آیفون را برگردانیم؟

حتی اگر از چت‌هایتان بکاپ نگرفته باشید باز هم می‌توانید با استفاده از برنامه iMyFone ChatsBack پیام های پاک شده خود را برگردانید. ChatsBack اولین برنامه ریکاوری پیام های واتساپ در فروشگاه‌های نرم افزاری شناخته می‌شود.

*این برنامه می‌تواند بیشترین میزان پیام‌ها و فایل‌های به اشتراک گذاشته شده با یک مخاطب را برگرداند.

*به شما اجازه می‌دهد تا پیش از برگرداندن تمامی پیام‌ها، بتوانید پیش‌نمایش از پیام‌ها را مشاهده کنید.

*از مکالمات واتس اپ شما در کامپیوتر و دیوایس‌های دیگر بکاپ می‌گیرد و همچنین می‌تواند آن‌ها را از منابع دیگر به دیوایس برگرداند و Import کند.

*این برنامه توسط کمپانی iMyFone ساخته شده که توسط وبسایت‌های معتبر Macworld، Payetteforward، Makeuseof و غیره پیشنهاد شده است.

ترفند ساده‌ی بازیابی پیام‌های پاک‌شده در واتس‌اپ

۱. برگرداندن پیام های پاک شده از یک مخاطب بدون داشتن بکاپ

اگر از پیام‌های واتس اپ‌تان بکاپ ندارید، از گام‌های زیر پیروی کنید.

گام اول: گزینه Recovery Mode را انتخاب کنید.

پس از دانلود و نصب برنامه روی کامپیوترتان، ChatsBack را اجرا کنید. دیوایس‌تان را به کامپیوتر متصل کرده و از صفحه اصلی گزینه Device Storage را انتخاب کنید.

گام دوم: اسکن دیوایس را آغاز کنید.

برای دیوایس‌های اندرویدی ابتدا شماره تلفن خود را وارد کنید تا پیامک تاییدیه برای شما ارسال شود. سپس روی دکمه Start کلیک کنید تا فرآیند اسکن آغاز شود.

ترفند ساده‌ی بازیابی پیام‌های پاک‌شده در واتس‌اپ

برای آی دیوایس‌ها گزینه WhatsApp Messenger را انتخاب کنید و به مرحله بعد بروید.

ترفند ساده‌ی بازیابی پیام‌های پاک‌شده در واتس‌اپ

گام سوم: پیش‌نمایش پیام‌هایتان با یک مخاطب را مشاهده و آن‌ها را ریکاوری کنید.

پیام های پاک شده واتس اپ‌تان با یک مخاطب را انتخاب کنید. روی گزینه Recovery to Device جهت برگرداندن آن‌ها به گوشی و روی گزینه Recovery to PC برای برگرداندن آن‌ها به کامپیوتر کلیک کنید.

ترفند ساده‌ی بازیابی پیام‌های پاک‌شده در واتس‌اپ

۲. برگرداندن پیام های پاک شده با یک مخاطب در واتساپ روی آیفون با بکاپ

اگر بخواهید چت های پاک شده واتساپ خود را از طریق سرویس‌های iCloud یا iTunes برگردانید بایستی برنامه واتس اپ خود را یک بار حذف کرده و دوباره نصب کنید. اما با این روش شما نمی‌توانید چت‌های فقط یک مخاطب را برگردانید و مجبور می‌شوید تا تمام چت‌های پیشین با مخاطبان دیگر را هم دوباره داشته باشید. اما با استفاده از برنامه ChatsBack شما می‌توانید پیام های حذف شده‌تان که صرفا با یک مخاطب بوده‌اند را به آیفونتان برگردانید.

*برنامه ChatsBack را روی کامپیوترتان نصب و اجرا کنید.

*آیفونتان را به کامپیوتر متصل کرده و در صفحه اصلی iTunes‌ را انتخاب کنید.گزینه Backup را انتخاب کرده و روی دکمه Next کلیک کنید.

ترفند ساده‌ی بازیابی پیام‌های پاک‌شده در واتس‌اپ

*بنا بر تعداد پیام‌های بکاپ گرفته شده در iTunes، اسکن دیوایس ممکن است چند دقیقه طول بکشد.

*سپس نتایج برای شما به نمایش در خواهند آمد. حالا شما می‌توانید مخاطبی که می‌خواهید پیام‌هایش را برگردانید را انتخاب کنید.

*پس از انتخاب پیام‌ها، روی دکمه Recovery کلیک کنید و با انتخاب محل ریکاوری، پیام‌هایتان را برگردانید.

۳. برگرداندن پیام های پاک شده با یک مخاطب در واتساپ با بکاپ اندروید

راه‌های زیادی برای برگرداندن پیام‌های حذف شده واتس اپ در اندروید وجود دارد و یکی از آن‌ها، پاک کردن و نصب مجدد برنامه است تا خود واتس اپ اجازه برگرداندن پیام‌ها را به شما بدهد.

اما این روش چندان مناسب نیست چرا که پیام تمامی مخاطبان برگردانده می‌شود و نمی‌توانید با بکاپ واتس اپ، فقط پیام‌های یک نفر را برگردانید؛ بنابراین برای این کار بایستی از برنامه iMyFone ChatsBack استفاده کنید.

*برنامه ChatsBack را اجرا کرده و گوشی اندرویدی خود را به کامپیوتر وصل کنید.

*حالت ریکاوری خود را انتخاب کنید که در اینجا همان Google Drive خواهد بود.

ترفند ساده‌ی بازیابی پیام‌های پاک‌شده در واتس‌اپ
*به حساب گوگل‌تان وارد شوید تا به بکاپ دسترسی پیدا کنید. بکاپ مورد نظرتان را انتخاب کرده و روی Next‌ کلیک کنید. برای اسکن کردن بکاپ باید به حساب واتس اپ خود نیز وارد شوید.

*پیام‌های قدیمی واتس اپ‌تان یا مخاطب را انتخاب کنید. روی Recover کلیک کنید تا پیام‌ها روی کامپیوتر یا گوشی‌تان لود شوند.

نکته جایزه: چگونه چت‌هایمان با فقط یک نفر را بکاپ بگیریم؟

اگر نمی‌خواهید پیام‌هایتان با یک نفر را از دست بدهید، می‌توانید از چت‌هایتان به طور معمول بکاپ بگیرید. این روند طبق مراحل زیر قابل انجام است:

*برنامه واتس اپ را باز کرده و مخاطب مورد نظرتان را انتخاب کنید.

*اگر از آیفون استفاده می‌کنید روی نام مخاطب تپ کنید. سپس در صفحه اطلاعات مخاطب گزینه Export Chat‌ را انتخاب کنید. دارندگان گوشی‌های اندرویدی باید روی علامت منوی همبرگری بالا سمت راست تپ کنند و گزینه More و سپس Export Chat را انتخاب کنند.

*مشخص کنید که بکاپ‌تان همراه یا بدون مدیا ذخیره شود و سپس برنامه‌ای که می‌خواهید از طریق آن بکاپ بگیرید را انتخاب کنید.

*سپس راهنمای گرفتن بکاپ از طریق آن برنامه برای شما نمایان خواهد شد.

نتیجه‌گیری

برگرداندن تمامی پیام‌ها با تمامی مخاطبان امری زمان‌بر خواهد بود که مستلزم مصرف دیتای زیادی است، به خصوص اگر چت‌هایتان طولانی باشند و بخواهید چت‌هایتان تنها با یک مخاطب را برگردانید.

برای جلوگیری از اتلاف دیتای اینترنت و زمان، می‌توانید فقط پیام‌های واتس اپ همان مخاطب مورد نظرتان را برگردانید و تمام ابزاری که به آن نیاز خواهید داشت در برنامه ChatsBack گنجانده شده‌اند.

شما می‌توانید از طریق لینک زیر نسبت به دانلود و نصب برنامه iMyFone ChatsBack اقدام کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: