کد خبر: ۹۰۸۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹
تعداد بازدید: ۳۵۰
۴۳ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و شعله‌های برآمده از نور ایمان مردم ایران، هرروز در گوشه‌ای از سرزمین‌های امت اسلام، آتش‌به‌جان ددمنشان می‌زند. جریان مقاومت، دیگر محدود به چند کشور شیعی نیست و سرتاسر جهان اسلام را فراگرفته است. ازقضا، هر جا که دشمن توطئه‌ای می‌چیند با حضور رزمندگان نهضتی و بین‌المللی اسلام، سد محکمی شکل می‌گیرد و به قول حاج قاسم شهید، از دل بحران فرصتی نو خلق می‌شود و دقیقا همان نقطه محل توطئه، کانونی نو برای مقاومت می‌شود.
رزمندگان یمنی تاریخ سازندبه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه رسالت ، یک. ۴۳ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و شعله‌های برآمده از نور ایمان مردم ایران، هرروز در گوشه‌ای از سرزمین‌های امت اسلام، آتش‌به‌جان ددمنشان می‌زند. جریان مقاومت، دیگر محدود به چند کشور شیعی نیست و سرتاسر جهان اسلام را فراگرفته است. ازقضا، هر جا که دشمن توطئه‌ای می‌چیند با حضور رزمندگان نهضتی و بین‌المللی اسلام، سد محکمی شکل می‌گیرد و به قول حاج قاسم شهید، از دل بحران فرصتی نو خلق می‌شود و دقیقا همان نقطه محل توطئه، کانونی نو برای مقاومت می‌شود.
دو. در ميان جریان‌ها، احزاب و گروه‌های مقاومت، مفاخر و چهره‌های تابناکی وجود دارند که افتخار امت اسلام‌اند. شهدای حزب‌الله لبنان همچون عماد مغنیه، قهرمانان حشدالشعبی عراق مانند ابومهدی، مجاهدان فلسطین همچون شیخ احمد یاسین و عبدالعزیز رنتیسی، رهبران مقاومی همچون شیخ نمر از عربستان و شیعیان مظلوم بحرین، همگی افتخار امت اسلام و چراغ راه آینده‌ای باعزت برای ملت‌های منطقه‌اند.
سه. گروهی که این روزها بیش از دیگران در عرصه شهادت و شهامت بر سر زبان‌هایند و سرود حماسه سر داده‌اند، رزمندگان مقاوم یمن‌اند. در دو سال گذشته، کمتر ماهی گذشته که مجاهدان یمنی، با آن امکانات کم، در صدر اخبار منطقه و جهان قرار نگرفته باشند. این یمن، دیگر یمن پنج سال پیش نیست که لقمه آسانی برای ائتلاف شوم سعودی باشد. رزمندگان یمن، تحت محاصره و در اوج محرومیت، به اهدافی بافاصله چند هزار کیلومتری حمله پهپادی می‌کنند، از رصد نیروهای فرا منطقه‌ای می‌گریزند، ریاض و ابوظبی را به میانه میدان جنگ می‌کشند و با تهاجم به اهداف نفتی دشمنان، بر قیمت نفت دنیا اثر می‌گذارند. جالب‌تر آن‌که رزمندگان یمنی، بی‌هیچ چشمداشتی به سازمان‌های بین‌المللی و اتحادیه عرب و نهادهای به‌اصطلاح حقوق بشری، هرروز قوی‌تر می‌شوند و مصداق این آیه شریفه‌اند که إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذِینَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِهِ صَفّاً کَأَنَّهُم بُنیَانٌ مَّرْصُوصٌ(آیه 4 سوره صف)چهار. روز گذشته، رزمندگان یمنی به شرارت دولت امارات در همکاری با ائتلاف سعودی واکنش نشان داده و با ۲۰ پهپاد و ۱۰ موشک بالستیک به ابوظبی حمله کرده‌اند. اهمیت این اقدام از چند منظر قابل‌بررسی است، اول آن‌که از موضع اقتدار انجام‌شده و یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن مسئولیت آن را پذیرفته است، دوم آن‌که در فاصله بسیار زیاد از محدوده سرزمینی یمن و در عمق راهبردی ائتلاف سعودی انجام‌شده و سوم که از همه مهم‌تر است، لرزاندن پایه‌های حکومت امارات است، چه آنکه منبع اصلی درآمد دولت این کشور، سرمایه‌گذاری و گردشگری است و ناامن شدن مراکز اصلی آن، به‌منزله نابودی اقتصاد آن خواهد بود. چنین عملیاتی، می‌تواند حامل پیام دیگری هم باشد که این اقدام، تکرارپذیر و گسترش‌پذیر است، یعنی هم می‌تواند علیه اهدافی در ابوظبی و دوبی و ریاض تکرار شود و هم در صورت لزوم می‌تواند پایگاه دریایی آمریکا در بحرین و تل‌آویو و حیفا را مورد هجوم قرار دهد و عملا به حلقه مستحکمی از زنجیره مقاومت اسلامی بدل شود. مجاهدان یمن امروز، همچون رزمندگان حزب‌الله لبنان و سایر گروه‌های مقاومت، مایه افتخار برای ما و آرامش برای ملت‌های خویش‌اند. اشاره به این نکته نیز ضروری است که هسته مقاومت در یمن نوپاست و می‌توان پیش‌بینی کرد نهالی که این‌چنین ثمر داده اگر همچون حزب‌الله، درختی ۴۰ ساله شود، چه بر سر دشمنان می‌آورد و چه امنیتی برای یمن و منطقه خلق می‌کند. 
پنج. آنچه شرحش رفت، همه در سایه خورشید عصر ماست. امام خمینی و فرزندان معنوی‌اش همچون سلیمانی و تهرانی مقدم، تصویرگر رهیافتی جدید به سعادت و عزت‌اند و در سایه این مکتب، بساط یکایک دولت‌های اشغالگر و رژیم‌های جعلی و مرتجع، از منطقه ما برچیده خواهد شد، ان‌شاءالله.
سید محمد بحرینیان 
 
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: