کد خبر: ۹۰۸۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱
تعداد بازدید: ۵۰۸
دفاع نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از انتصاب علی عسگری ؛
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت : وقتی با وجود تحصیلات مرتبط و سابقه و تجربه طولانی در عرصه های اقتصادی و صنعتی ، چنین هجمه ای علیه انتصاب علی عسگری در هلدینگ خلیج فارس طراحی می شود ، یعنی منافع افرادی که نگرانند دست شان از بیت المال کوتاه شود ، به خطر افتاده است.
سوابق علی عسگری با مدیران سابق و اسبق هلدینگ خلیج فارس قابل مقایسه نیستبه گزارش خبرداغ به نقل از جمهوریت : در روزهای اخیر انتصاب علی عسگری  رئیس پیشین سازمان صداوسیما به سمت مدیرعاملی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس ، توسط هیئت مدیره این شرکت، دستمایه انتقادات شد و برخی نداشتن سابقه و نامرتبط بودن تحصیلات وی با این سمت را از دلیل مخالفت عنوان کردند.

در این ارتباط شهباز حسن پور نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار جمهوریت  گفت : هیچ یک از مدیران سابق و اسبق هلدینگ خلیج فارس به اندازه وی دارای تحصیلات و تجارب اجرایی مرتبط با حوزه های صنعتی و اقتصادی نبوده اند.

وی افزود : علی عسگری مدارک تحصیلی عالی همچون ، مهندسی برق- الکترونیک از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، فوق لیسانس مدیریت از دانشگاه تهران و دکترای مهندسی صنایع – سیستم بهره وری از دانشگاه علم و صنعت را در کارنامه خود دارد .

نمایندهٔ  مردم حوزهٔ انتخابیهٔ سیرجان و بردسیر در دورهٔ هشتم، نهم ، دهم و یازدهم مجلس با بیان اینکه دکترعلی عسگری در دوران دفاع مقدس در بخش مهندسی و پشتیبانی جنگ ، حضور فعال و تعیین کننده ای داشت ، تاکید کرد : با توجه به تخصص ، تعهد و مدیریت مدیرعامل جدید هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس ، این انتخاب  شایسته بوده و پذیرفتن این مسئولیت در این شرایط برای علی عسگری که سوابق کاری قابل توجهی در مدیریت های کلان درعرصه‌های اقتصادی و صنعتی داشته در خور تقدیر است.

رئیس فراکسیون اشتغال وتولید در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه مدیران اسبق صداوسیما بعد از اتمام دوران مسئولیت در این سازمان در جایگاه ریاست مجلس ، وزارت و مسئولیت های کلان مشابه مشغول فعالیت شده اند تاکید کرد : مسئولیت‌های جدی علی عسگری در سپاه و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در زمینه تحقیق و راه‌اندازی خطوط تولید نیازهای دفاعی در حوزه‌های مختلف از جمله مدیریت گروه صنایع تسلیحات دریایی، صنایع خودکفایی ناحیه تهران و مدیریت مجتمع صنعتی شهید حسن باقری و سازمان‌های مهم اقتصادی از جمله بنیاد تعاون سپاه و فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه و مالی و حضور طولانی مدت در هیات دولت ، از او مدیری توانمند برای احراز مناصب کلیدی ساخته است.

شهباز حسن پور افزود : در ماه های اخیر انتصابات متعددی در مناصب اقتصادی صورت گرفته و افرادی با سابقه و توانمندی به مراتب کمتر از علی عسگری در مسئولیت های مختلف قرار گرفته اند ، اما قبول مسئولیت هلدینگ خلیح فارس که براساس شایستگی و مطابق قانون شرکت ها انجام شده ، با نقدها و مخالفت های غیر منصفانه ای همراه شده که مشخص است اغلب سیاسی است .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: