کد خبر: ۹۰۸۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
تعداد بازدید: ۲۴۹
نمایندگان مجلس وزارت نیرو را مکلف کردند تا زمینه سرمایه‌گذاری برای برداشت آب، نمک‌ زدایی و انتقال آب از دریای عمان با اولویت انتقال آب به استان سیستان و بلوچسستان را فراهم کند.

وزارت نیرو مکلف به سرمایه‌گذاری در انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان شدبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه(22 دی ماه) در روند بررسی طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان با اصل ماده واحده این طرح موافقت کردند.

بر اساس ماده واحده این طرح: متن ذیل به عنوان بند خ به ماده ۲ قانون توسعه و بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور مصوب ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ الحاق می‌گردد:

خ- وزارت نیرو با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز با استفاده از توان معاونت علمی ریاست جمهوری مکلف است زمینه سرمایه‌گذاری داخلی یا خارجی برای برداشت آب، نمک‌زدایی، انتقال آب و استفاده از نمکها و فلزات بازمانده از دریای عمان (با اولویت انتقال آب به استان سیستان و بلوچسستان) را فراهم نماید. خرید آب نمک‌زدایی شده و انتقال یافته برای جبران کمبود مصارف آب شرب شهری و روستایی که از منابع محلی قابل تأمین نمی‌باشد، در چارچوب ماده (۲۰) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ۲ مصوب ۱۳۹۳/۱۲/۴، از سرمایه‌گذار تضمین می‌گردد.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: