کد خبر: ۹۰۷۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
تعداد بازدید: ۲۴۳
عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان استان تهران گفت: سربازان عرصه دیپلماسی در حال نبرد بر سر منافع ملّی‌اند و همه جریان های سیاسی داخل مکلفند به فکر ایران باشند تا منافع جریانی‌شان، و به لطف همین ایدئولوژی و راهبرد فضای داخلی را جبهه امن دیپلمات هایمان قرار دهند.

سربازان عرصه دیپلماسی در حال نبرد بر سر منافع ملّی‌ هستندبه گزارش خبرداغ ، مهدی شاه میرزا عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان استان تهران در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: سربازان عرصه دیپلماسی در حال نبرد بر سر منافع ملّی‌اند و همه جریان های سیاسی داخل مکلفند به فکر ایران باشند تا منافع جریانی‌شان، و به لطف همین ایدئولوژی و راهبرد  فضای داخلی را جبهه امن دیپلمات هایمان قرار دهند تا آنان با قدرت هرچه بیشتر در راستای به دست آوردن حقوق اساسی و به حق مردم ایران بکوشند و بجنگند.

وی با تاکید بر اینکه خواسته به حق ما لغو همه تحریم‌هایی است که از چندین سال آسایش ایرانیان را به گروگان گرفته و این مطالبه کاملا اساسی و به حق است،‌ بیان داشت: عده ای در جریان‌های سیاسی داخل کشور به دنبال کینه‌گشایی‌اند و هرکدام برای تامین منافع جریانی خود حریصانه تیشه به ریشه کشور و جمهور می‌زنند و در میان آنها احتمالا کاسب تحریم و خونخوار ملت نیز یافت می‌شود.

شاه میرزا افزود: برخی رسانه ها و افراد در این برهه حساس وزیر خارجه و تیم سابق را با تیم فعلی مقایسه می کنند و سعی بر تحقیر دارند و این حرکات و برخوردها نه تنها در این زمان جایز نیست بلکه ناخواسته می تواند مسیر مذاکرات را بر اساس مقاصد شخصی کاملا عوض کند و متاسفانه اقدام کنندگان به این نوع حرکات، غافل از این مهم، به راه اشتباه خود ادامه می‌دهند.

این فعال سیاسی ادامه داد: بی‌شک وزیر خارجه سابق هم همیشه به آتیه ایران اندیشیده و نیازی نیست عده ای با دفاع غیرمسموع و متقن از استراتژی ایشان در ریل‌گذاری مذاکرات سابق به جای دفاع واقعی موجبات ضربه به این فرد شریف ، متدین و انقلابی را فراهم آورند‌.

این عضو حزب ندای ایرانیان بیان داشت: دیپلماسی عرصه بده بستان است و اگر اخباری بد و نامسموع از داخل کشور متبادر شود و به گوش مذاکره کنندگان برسد، تمرکزشان در مذاکره را تحت تاثیر قرار می دهد و مهم‌تر اینکه طرف مقابل هم از این دست اقدامات نهایت سوء استفاده را کرده و این کار خود ضربه به منافع حکومت و ملت ایران است.

وی با بیان اینکه سالهای متمادی است که کشور از عناصر خارج از مرز و بوم ضربه خورده و امروز می‌تواند فصل گشایش باشد،‌خاطرنشان کرد: برای رشد اقتصاد، فرهنگ و جلوگیری از فساد و واسطه‌گری، تعاملات و مبادلات خارجی وزن مهمی دارد و نباید به راحتی از آن عبور کرد. اقتصادی که تنها اتکای داخلی دارد و تولید در آن به حد اعلا نرسیده ، بدون تبادل با همسایگان و جهان در نهایت محکوم به نابسمانی است.

شاه میرزا در عین حال بیان داشت: البته این بدین معنا نیست که همه مشکلات ما وابسطه به خارج است اما مسائل و موانع خارجی از قبیل «تحریم ها» نقش مهمی در وضعیت فعلی کشور را ایفا می‌کند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: وظیفه کارگزاران به عنوان «حکمران خوب» تنها بسترسازی آسایش و رفاه ملت از طریق توسعه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است و این توسعه‌ها مستلزم داشتن ارتباط با اقصی نقاط جهان پیرامون است و به دست آوردن این مهم در برهه فعلی با رعایت اتفاق طرفین دست یافتنی است.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: