کد خبر: ۹۰۷۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳
تعداد بازدید: ۲۵۸
دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا گزارش داد که روز دوشنبه ۲ ژانویه (۱۲ دی) در کشور جمعا بیش از یک میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است.در آمریکا که با شیوع نگران‌کننده سویه اومیکرون و موج پنجم کووید ۱۹ مواجه است، این بیشترین آمار ابتلای روزانه به کووید ۱۹ از ابتدای شیوع همه‌گیری کروناست. آمار روزانه آمریکا در سطح جهانی نیز رکورد شکسته است.

رکورد ابتلا در جهان؛ بیش از یک میلیون نفر در یک شبانه روز در آمریکا به کرونا مبتلا شدندبه گزارش خبرداغ به نقل از یورونیوز: دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا گزارش داد که روز دوشنبه ۲ ژانویه (۱۲ دی) در کشور جمعا بیش از یک میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است.

در آمریکا که با شیوع نگران‌کننده سویه اومیکرون و موج پنجم کووید ۱۹ مواجه است، این بیشترین آمار ابتلای روزانه به کووید ۱۹ از ابتدای شیوع همه‌گیری کروناست. آمار روزانه آمریکا در سطح جهانی نیز رکورد شکسته است.

دکتر آنتونی فائوچی، مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید، روز یکشنبه گفته بود که منحنی آماری موارد مبتلایان به کووید ۱۹ در آمریکا سیری رو به رشد و «تقریبا عمودی» دارد.

از ابتدای شیوع کرونا در آمریکا تاکنون بیش از ۵۷ میلیون مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و نزدیک به ۸۴۹ هزار مورد مرگ بر اثر این بیماری مشاهده شده است. بیشترین موارد گزارش شده به ترتیب در ایالت‌های کالیفرنیا، تگزاس و فلوریدا بوده است.

ایالات متحده آمریکا با جمعیت ۳۳۳ میلیون نفری سومین کشور پرجمعیت جهان است و تاکنون حدود ۶۲ درصد از این جمعیت تمام دوزهای واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

آمار جهانی واکسیناسیون کامل کرونا در حال حاضر نزدیک به ۵۰ درصد است.


رکورد آمار روزانه در استرالیا
روز سه‌شنبه در استرالیا نیز آمار روزانه مبتلایان به کووید ۱۹ به حدود ۴۸ هزار نفر رسید که در این کشور رکورد محسوب می‌شود. این میزان بی‌پیشینه شیوع بیماری سبب شده است تا مردم برای آزمایش به مراکز بهداشتی و بیمارستانی هجوم ببرند.

بالاترین آمار روزانه قبلی مربوط به روز پیش از آن بود که حدود ۳۸ هزار مورد ثبت شد. به گفته مقامات بهداشتی استرالیا بیشترین موارد ثبت شده مربوط به مبتلایان به سویه او میکرون بوده است.

آزمایش آنتی‌ژنیک برای کرونا در استرالیا رایگان نیست و اسکات موریسون، نخست وزیر این کشور در برابر انتقادها گفته است: «ما اکنون در مرحله دیگری از این بیماری همه‌گیر هستیم که نمی‌توانیم همه چیز را رایگان کنیم. ما باید با این ویروس زندگی کنیم.»

استرالیا تا پیش از این با بستن مرزها و به یُمن راهبرد غربالگری شدید، در بسیاری از موارد همه‌گیری کووید ۱۹ را مهار کرده بود. با این حال پس موج قبلی با سویه دلتا به ویژه در شهرهای بزرگ مانند سیدنی و ملبورن، دولت به هدف سیاست «کووید صفر» خود نرسید.

۹۱.۵ درصد از جمعیت بالای ۱۶ سال استرالیا کاملا واکسینه هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: