کد خبر: ۹۰۷۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
تعداد بازدید: ۵۹۱
در مدح جایگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بسیار می‌توان گفت و نوشت؛ از گفتمانی که ساخت و از مکتبی که پس از شهادتش با نام و یاد او به ثمر نشست؛

میراث حاج قاسمبه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه رسالت ، در مدح جایگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بسیار می‌توان گفت و نوشت؛ از گفتمانی که ساخت و از مکتبی که پس از شهادتش با نام و یاد او به ثمر نشست؛ مکتبی که حالا با نام «مکتب سلیمانی» در هیاهوی مدافعان ملی‌گرایی و اسلام‌گرایی به پلی میان هر دو طیف بدل شده و چتر همراهی و همدلی را بر سر دو طیف گسترانده و به محفلی برای انسجام و وحدت ملی بدل شده است.
حاج قاسم سلیمانی به تعبیر خودش سرباز وطنی بود که در رکاب ولایت‌فقیه شبانه‌روز درراه امنیت ایران اسلامی و ایرانیان فارغ از هر مسلک و قومیتی جنگید و درنهایت هم به‌غایت آرزویش که شهادت بود نائل شد. او چنان شیفته ایران اسلامی و خدمت به مردم بود که در حراست از مرزوبومش نه ذره‌ای عقب‌نشینی کرد و نه لغزید. همین روند «پایمردی در انجام‌وظیفه» به عهدی نانوشته میان او و مردم بدل شد. ماندگاری او بر عهدی که با مردم داشت و پیش بردن بی کم‌وکاست وظیفه‌ای که بر دوشش نهاده شده بود، غبار هر انتقاد و برچسبی را از او دور کرد و خلاف هجمه‌های گسترده‌ای که از سوی ابررسانه‌های دنیا علیه او ساخته‌وپرداخته می‌شد، میان مردم محبوب شد.
«برای ایران»، «در راه اسلام» و «همراه با مردم» سه عنصری بود که پاسداری و جانفشانی بر سر آن، قاسم سلیمانی و مسیر و مسلکش را برای ایرانیان، ماندگار و ابدی و محبوبیتش را صدچندان کرد.
مردم، حاج قاسم را باور کردند، میهن‌دوستی و نوع‌دوستی‌اش را از فاو و کربلای ۴ گرفته تا موصل و خان‌طومان لمس کردند. شهادت‌طلبی و خدمتگزاری‌اش را در عشق به خدمت، نه کسب مقام و منصب پذیرفتند و سرانجام با وفای به عهدش برای در‌هم‌پیچیدن طومار داعش به اسطوره بدل کردند؛اسطوره‌ای از جنس مردم و با مردم.
حالا این اسطوره و همه راه‌های رفته و نرفته‌اش پس از شهادت ایشان در ذهن مردم به‌عنوان ولی‌نعمتان نظام، شاغول و متر و معیار عملکرد مسئولان شده و در ناخودآگاه مردم الگوی مسئول تراز انقلاب و ایران است. 
شاخصی که وجود آن در روزهای دشواری که کشور به دلیل لشکرکشی‌های بی‌وقفه دشمنان نظام علیه کشور و ملت از یک‌سو و سنگ‌اندازی‌ها و رسوخ نفوذی‌های دشمن در لایه به لایه و سطوح مختلف مدیریتی کشور از سوی دیگر بیشتر از هرزمانی احساس می‌شود.
دو سال است که وجود مؤثر و کم مانند سردار سلیمانی از ایران و ایرانیان گرفته‌شده اما میراثی که او از مسلک خود به یادگار گذاشته، حالا بهترین متر و معیاری است که می‌تواند دلسوزان ایران اسلامی را به هم نزدیک  و بدخواهان داخلی و خارجی را منزوی کند. غربالگری حول معیار شهید سلیمانی عزیز و گام برداشتن در مکتب او صورت می‌پذیرد. معیاری که می‌تواند در روزهایی که اعتماد عمومی به دلیل حال ناخوش اقتصاد کشور آسیب‌دیده است، منجر به بازسازی این اعتماد زخم‌خورده شود و مرز میان انقلابی و غیرانقلابی، میهن‌دوست و نفوذی و ولایی و غیر ولایی را روشن‌تر و قابل‌لمس‌تر از هر زمان و برهه دیگری آشکار کند.

محسن پیرهادی/عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: