کد خبر: ۹۰۷۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
تعداد بازدید: ۲۸۰
فدراسیون فوتبال با سیاست‌های به اصطلاح اقتصادی عزیزی خادم رو به ورشکستگی کامل است؛ او که در فراهم کردن منابع کافی برای تولید ثروت هیچ موفقیتی نداشته حالا تلاش می‌کند دستش را دوباره در جیب دولت کند.

کاسه گردانی عزیزی‌خادم و یارانش در دولت!به گزارش خبرداغ به نقل از میزان: شهاب‌الدین عزیزی خادم که پیش از پیروزی در انتخابات فدراسیون فوتبال وعده‌های پر طمطراقی بابت رونق مالی در مجموعه مدیریتی فوتبال داده بود، پس از ناکامی در این پروسه برای پر کردن خزانه فدراسیون فوتبال گزینه کاسه گردانی را در دستور کار خود و یارانش قرار داد.

این پروسه در روزهای پایانی دولت دوازدهم تا حدود نتیجه بخش بود به شکلی که رئیس سازمان برنامه و بودجه به توصیه برخی همفکرانش به کمک فدراسیون فوتبال عزیزی خادم آمدند و کمک ۵۱ میلیاردی را بدون مقدمه به آقای رئیس هبه کردند تا تیم ملی به واسطه آن بتواند مشکلات مالی خود را برطرف سازد.

عزیزی خادم سرمست از این تزریق مالی هنگفت، بدون آینده نگری، کمک شایان توجه دولت روحانی را به اشکال مختلف ریخت و پاش کرد؛ بدون اینکه شفاف‌سازی روشنی صورت گیرد که این پول کجا هزینه شد. با تغییر دولت، رئیس فدراسیون به توصیه مشاورانش همان بازی قبلی را به راه انداخت تا به نوعی دولتی‌ها را وادار کند تا به آن‌ها کمک کنند، اما ابراهیم رئیسی همانند حسن روحانی تمایلی به پول پاشی بی‌حساب و کتاب نداشت از این رو تیر عزیزی خادم و یارانش خیلی زود به سنگ خورد!

با این وجود، سناریوی کاسه گردانی با زشت‌ترین حالت ممکن توسط عوامل مختلف فدراسیون فوتبال به اجرا در آمد تا شاید خزانه خالی عزیزی خادم به این ترتیب پر شود پس از آنکه برخی اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال به توصیه عزیزی خادم از ضرورت کمک دولت به فوتبال خبر دادند، نوبت به ارکان اجرایی رسید تا این مساله به عنوان یک دستور سازمانی از سوی تک تک افراد شاغل در فدراسیون فوتبال انجام شود.

حسن کامرانی‌فر آغازگر این موضوع بود و در تمام برنامه‌های تلویزیونی که به عنوان میهمان حضور پیدا می‌کرد از ضرورت پرداخت پول از سوی دولت سخن می‌گفت؛ روسای کمیته‌ها، دپارتمان‌ها و حتی اعضای کمیته‌ها نیز موظف شدند این مساله را در تمامی اظهارنظرهای خود مطرح کنند.

اما این فشارهای رسانه‌ای و نخ‌نما شده کاملاً بی اثر بود، به همین دلیل به توصیه مشاوران آقای رئیس برخی ملی‌پوشان همراه با رئیس وارد ماجرا شدند، به شکلی که پیش از بازی‌های تیم ملی، بازیکنان حاضر در اردو در ارتباط‌های تصویری خود با تلویزیون از رئیس جمهور تقاضای کمک مالی داشتند و مدعی بودند برای موفقیت باید این اتفاق صورت گیرد!

 

شاهکار این سناریو، اما چند شب گذشته در برنامه فوتبال برتر، توسط رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای صورت گرفت، جایی که داریوش مصطفوی با ادبیاتی عجیب مدعی شد ابراهیم رئیسی باید ۵۰۰ میلیون یورو در اختیار فدراسیون فوتبال قرار دهد تا فوتبال ایران بتواند از مرحله گروهی به دور بعد صعود کند!

همزمان با اعمال فشار کاذب فدراسیون نشینان به دولت بابت پرداخت پول و اختصاص یک بودجه غیرقابل باور، جالب این بود برخی نمایندگان مجلس هم برای تصویب بند نخست اساسنامه فدراسیون فوتبال را نیز مطرح می‌کردند تا مشکلی برای ادامه فعالیت نداشته باشند و برابر فیفا ژست فاتح میدان را بگیرند که ما مستقل هستیم!

بروز این شرایط نشان می‌دهد فدراسیون فوتبال با سیاست‌های به اصطلاح اقتصادی عزیزی خادم رو به ورشکستگی کامل است! او که در فراهم کردن منابع کافی برای تولید ثروت هیچ موفقیتی نداشته حالا تلاش می‌کند دستش را دوباره در جیب دولت بکند تا بتواند همانند دور نخست مرحله انتخابی جام جهانی حسابی ریخت و پاش کند تا به عنوان ناجی فوتبال ایران لقب گیرد!

اما با توجه به اینکه دولت در مقطع کنونی اولویت‌های بسیار ضروری‌تری در حوزه اقتصاد و بهبود شرایط معیشتی مردم را دارد، بعید است این آرزوی عزیزی خادم تحقق یابد و همچنان باید شاهد ادامه سریال کاسه گردانی آقای رئیس و یارانش در محافل دولتی برای جلب کمک‌های مالی باشیم تا او بتواند دوره مدیریت خود را به یک‌سالگی برساند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: