کد خبر: ۹۰۶۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
تعداد بازدید: ۴۰۴
طی سه روز گذشته پنجره نقل و انتقالاتی ذوب آهن و تراکتور بسته شد و چند تیم دیگر هم در آستانه چنین مشکلی قرار دارند.

پنجره‌های بسته نقل و انتقالاتی؛ خطر در کمین استقلال و پرسپولیسبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، فوتبال ایران از زمانی که به یاد داریم با بدهی به بازیکنان و مربیان خارجی سابق و حال حاضر شناخته می‌شود و شاید سران فیفا و AFC هم با شنیدن نام فوتبال ایران اولین چیزی که به ذهنشان برسد پرونده‌های قطور و انباشته شده شکایت این نفرات از باشگاه‌های ایرانی یا فدراسیون فوتبال باشد.

رویه برخورد قانونی با عدم پرداخت مطالبات خارجی‌ها در نهادهای بین المللی در سال‌های اخیر دستخوش تغییراتی شده و اخیراً فیفا و AFC روی به بستن موقت پنجره نقل و انتقالاتی می‌آورند. پیش از این فیفا اقداماتی سختگیرانه‌تر اعمال می‌کرد و محرومیت قطعی و بدون بازگشت از پنجره‌های نقل و انتقالاتی در صورت وقوع شکایت خارجی‌ها از یک باشگاه را در نظر می‌گرفت و برای مثل باشگاهی از 2 پنجره پیاپی نقل و انتقالاتی محروم می‌شد و حتی پرداخت بدهی و جلب رضایت شکات هم منجر به نقض این حکم نمی‌شد.

حالا چند وقتی است که این قانون دستخوش تغییراتی شده و بستن پنجره تا زمان جلب رضایت شاکی و تسویه حساب بدهی رخ می‌دهد و یک باشگاه به محض جلب رضایت شاکی و ارسال مدارک آن به فیفا می‌تواند مشکل ایجاد شده را برطرف کند. با این وجود تعدد پرونده‌ها از سوی باشگاه‌ها ممکن است در آینده سران فیفا و AFC را مجاب کند تا تنبیهات سخت‌گیرانه‌تری در نظر بگیرند.

طی سه روز گذشته ذوب آهن اصفهان و تراکتور تبریز با مشکل بسته شدن پنجره مواجه شدند و خبر می‌رسد استقلال و پرسپولیس هم در آستانه چنین مشکلی هستند.

 

ذوب آهن، مشکل صربستانی‌ها

01616384

ذوب آهن اصفهان روز شنبه با خبر بسته شدن پنجره مواجه شد که دلیل آن شکایت دارکو بیدوف بود. طبق صحبت‌های خبرگزاری ایلنا با این بازیکن، او سه ماه قبل و زمان قطع همکاری با باشگاه توافق کرد که مبلغی از طلبش را ببخشد و مابقی را یک ماهه دریافت کند و به گفته خودش 3 ماه از این توافق گذشته و پولی دریافت نکرده است.

دارکو در گفتگو با ایلنا گفت: من سعی داشتم با باشگاه تعامل کنم و این موضوع دوستانه حل شود. آنها چندین بار به من قول دادند که از فصل گذشته پولی را که به من بدهکارند، بدهند اما به قولشان عمل نکردند. در پایان فصل گذشته که به سختی در لیگ ماندیم، با مدیران باشگاه به گفتگو نشستم. با مدیریت وقت باشگاه به توافق رسیدیم که من بخشی از طلبم را ببخشم مشروط بر اینکه آنها تا یک ماه بعد مابقی طلبم را پرداخت کنند اما امروز که با هم صحبت می‌کنیم 3 ماه از آن زمان می گذرد و چیزی به من پرداخت نکردند و من مجبور شدم وکیلم را مامور پیگیری این پرونده کنم.

ظاهراً دیگر بازیکن صربستانی ذوب آهن یعنی ایوان مارکوویچ هم مشکل مشابهی دارد و شکایت او هم به زودی به دست فدراسیون فوتبال خواهد رسید. مسئولان باشگاه ذوب آهن اعلام کردند مشکلات تبادل پول بین المللی باعث این موضوع شده و به زودی حل خواهد شد.

باشگاه ذوب آهن مدعی است هیچ بدهی به مارکوویچ ندارد و مشکل دارکو هم با 30 هزار دلار بسته می‌شود و به زودی این اتفاق رخ خواهد داد.

 

 تراکتور و مشکلی تکراری

rgertgwe4rw3erwqedf

بسته بودن پنجره نقل و انتقالات تراکتور اتفاق جدیدی نیست و هواداران این تیم هم به آن عادت دارند. فرصت زیادی از پنجره تابستانی به خاطر چنین موضوعی از دست تراکتوری‌ها رفت و آنها به این خاطر با تیمی که تقویت نشده بود به مسابقات آسیایی رفته و حذف شدند.

بعد از گذشت چند ماه که مشکل پرونده ها حل شد و پنجره تراکتور باز شد، روز یکشنبه خبر رسید شکایت اوکاچا حمزاوی از تراکتور منجر به بسته شدن پنجره باشگاه شده است. تراکتور به این بازیکن 170 هزار دلار بدهکار بود که گفته می‌شود فقط 60 هزار دلار آن باقی مانده و به زودی پرداخت می‌شود.

حمزاوی در گفتگویی کوتاه با ایلنا در این خصوص گفت: من در جریان این موضوع قرار گرفتم که به خاطر شکایت من پنجره نقل و انتقالات تراکتور بسته شده است. متاسفانه آنها پول من را پرداخت نکردند. من تراکتور را دوست دارم و نمی‌خواستم شکایت کنم و مجبور شدم. فکر می‌کنم مشکل جدی نباشد و به زودی طلبم را دریافت می‌کنم و مشکل تراکتور هم حل می‌شود.

گفته می‌شود پرونده دو بازیکن دیگر یعنی اروین و کوین فورتونه هم به زودی از راه خواهد رسید.

 

* پرسپولیس،‌ خطر اوساگونا در کمین است

اوساگونا

پرسپولیس که به تازگی توانسته از شر پرونده کالدرون خلاص شود و پنجره خود را برای ثبت قرارداد دو بازیکن تاجیکی باز کند، 5 روز  فرصت دارد تا با اوساگونا، مهاجم سابق خودش تسویه حساب کند تا پنجره‌اش بسته نشود.

ظاهراً طلب اوساگونا 96 هزار دلار است و روز یکشنبه خبری مبنی بر بسته شدن پنجره پرسپولیس به این خاطر رسانه ای شد که باشگاه آن را بلافاصله تکذیب کرد ولی این اتفاق طی 5 روز آینده در صورت عدم تسویه حساب و جلب رضایت این بازیکن خواهد افتاد.

 

* استقلال و مشکلی به نام دیاباته

 دیاباته

 استقلال هم از این قائده مستثنی نیست و آنها هم درگیر چند پرونده شکایت خارجی‌ها هستند که نزدیک‌ترین آن مربوط به شیخ دیاباته می‌شود.

دیاباته که دو فصل در فوتبال ایران حضور داشت، بعد از شکایت 537 هزار دلاری‌اش از استقلال با صدور حکم نهایی کمیته وضعیت فیفا، استقلال را به پرداخت مبلغ 175 هزار دلار پرداخت کرد.

فیفا برای پرداخت این پول به باشگاه استقلال 45 روز فرصت داده بود که از این زمان فقط 72 ساعت باقی مانده است و اگر استقلال در تاریخ تعیین شده طلب این بازیکن را پرداخت نکند، پنجره نقل و انتقالاتش بسته خواهد شد.

البته در این روزها که پنجره اکثر تیم‌های ایرانی بسته می‌شود، اگر این اتفاق برای استقلال بیفتد جای تعجب ندارد. البته مسئولان باشگاه استقلال قول داده‌اند طی امروز و فردا این رقم را پرداخت کنند تا خطری آبی‌پوشان را تهدید نکند.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: