کد خبر: ۹۰۶۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
تعداد بازدید: ۲۳۵
نماینده مردم زابل در مجلس تاکید کرد: تمام نقاط ایران می توانند از دریای عمان استفاده کنند و این مشکل زیست محیطی و کمبود آب ایجاد نمی کند و دنیا از این دریا برداشت می کند ولی ما خودمان، خودمان را از آن محروم کرده ایم.

طلسم انتقال آب دریای عمان به داخل ایران را بشکنیمبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، حبیب اله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 7 دی) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی کلیات طرح انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان و در موافقت با آن اظهار داشت: تنها نقطه ای که در دنیا به صورت مصنوعی آن را خشک کرده اند و به سرزمین سوخته تبدیل کردند سیستان و بلوچستان است؛ عصاره همه بدخواهان بشریت دست در دست هم داده اند تا به ایران لطمه بزنند و آن بند را ساختند.

وی افزود:‌ هرساله تقریبا 4 میلیارد مترمکعب آب آورده داشتیم اما امسال یک مترمعکب هم نداریم. این بند را دایر کردند و یک قطره آب هم به سیستان نمی آید و مردم از استان کوچ می کنند چرا که آب شرب ندارند.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای تصریح کرد: انتقال آب دریای عمان برای سیستان و بلوچستان نیست، مثل راه آهنی که از چابهار شروع می شود و به سرخس ختم می شود. سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و حتی خراسان شمالی مشکل بی آبی را دارند و این طلسم باید شکسته شود.

دهمرده گفت: تمام نقاط ایران می توانند از دریای عمان استفاده کنند و این مشکل زیست محیطی و کمبود آب ایجاد نمی کند و دنیا از این دریا برداشت می کند ولی ما خودمان، خودمان را از آن محروم کرده ایم.

وی تاکید کرد: خودمان خودمان را تحریم کرده ایم و ربطی به آمریکا و انگلیس ندارد و موضوع سوءمدیریت بوده است چرا که خیلی قبل تر باید این کار را انجام می دادیم.

نماینده مردم زابل افزود: موضوع انتقال آب از دریای عمان باعث برطرف کردن مشکلات استان می شود و دولت آیت الله رئیسی به این موضوع اعتقاد دارد.

دهمرده با بیان اینکه مقام عظمی ولایت در بسیاری از سخنرانی‌ها بر استان بر موضوع تامین آب مردم استان سیستان و بلوچستان تاکید دارند، ادامه داد: چاره ای جز انتقال آب از دریای عمان نمی ماند و راه و گزینه ای دیگر وجود ندارد، از شما درخواست دارم تا این طلسم آب یک بار برای همیشه شکسته شود.

انتهای پیام/ 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: