کد خبر: ۹۰۶۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷
تعداد بازدید: ۳۴۸
یک مرکز غذاخوری نیروی هوایی ارتش ایالات متحده اولین ربات سرو سالاد را مورد استفاده قرار داده است.

یک مرکز غذاخوری نیروی هوایی ارتش ایالات متحده اولین ربات سرو سالاد را مورد استفاده قرار داده است.

به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب ، یک کارگر جدید در سالن غذاخوری نیروی هوایی ایالات متحده مشغول سرو کردن تکه‌های بیکن و گوجه فرنگی گیلاسی است، آن هم در حالی که نیازی به ماسک صورت ندارد.

پایگاه نیروی هوایی تراویس شمال کالیفرنیا اولین پایگاه نظامی است که یک "بازوی روباتی بهداشتی" به نام آلفرد را در مرکز غذاخوری  خود دریافت کرده است.

آلفرد توسط استارتاپ Dexai Robotics مستقر در بوستون برای کاهش ضایعات مواد غذایی، کاهش خطر انتقال میکروب و ویروس و آزاد کردن دست انسان برای سایر فعالیت‌ها توسعه داده شده است.

پیشگیری از شیوع کرونا با بازو‌های رباتیک

عکس‌های این ربات‌ها نشان می‌دهند که ربات کاسه‌ها را با مواد تشکیل‌دهنده سالاد در آشپزخانه پر می‌کند، دست یاری ربات می‌تواند به کارکنان آشپزخانه اجازه دهد تا روی کار‌های دیگری مانند کباب‌پزی یا سفارش‌های آشپزخانه تمرکز کنند.

 به نقل از روزنامه استارز اند اسپرایز، با استفاده از یک بازوی رباتیک که با استاندارد‌های تمیزی آشپزخانه سازگار است، سیستم دارای دید ماشینی و برنامه ریزی‌های دیگر برای تشخیص مواد تشکیل دهنده، چیدن و برداشتن اقلام با استفاده از ظروف جداگانه، و قرار دادن قطعات در ظرف است.

تیم‌های رباتیک می‌توانند برای آماده‌سازی خوراکی‌ها سریع‌تر همکاری کنند و شرکت سازنده می‌گوید این سیستم هر سفارش را ردیابی می‌کند تا بتواند زمانی که موجودی در حال اتمام است اطلاعاتی را ارائه دهد یا نشان دهد که چه خوراکی‌هایی محبوب‌تر هستند.

آژانس تدارکات دفاعی بیش از ۹۹۰۰۰ دلار به شرکت ۱۶ نفره ماساچوست برای مرحله اول کار اعطا کرد که آن را با استفاده از ورودی صدا و اشاره در یک سیستم "بدون لمس" تطبیق می‌داد تا اعضای ارتش بتوانند از یک سالاد بار خودکار یا خط غذای گرم سفارش دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: