کد خبر: ۹۰۵۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
تعداد بازدید: ۲۵۵
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور گفت: همه نمایندگان مجلس باید از جزئیات ردیف‌ها، جداول، تبصره‌ها و بودجه شرکت‌های دولتی اطلاع داشته باشند و به صلاح نیست که مجلس اختیار تام به کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه بدهد.

مجلس نباید در روند رسیدگی به لایحه بودجه اختیار تام به کمیسیون تلفیق دهدبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس، محمدحسن آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس امروز (سه‌شنبه 23 آذر) در جلسه علنی مجلس و در مخالفت با تقاضای دو فوریت طرح اصلاح ماده 182 قانون آئین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: من سال گذشته عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1400 بودم ولی هیچکدام از ردیف‌ها، جداول و تبصره‌های سال گذشته در لایحه بودجه سال 1401 وجود ندارد و نمایندگان هیچ اطلاعی از آن ندارند.

وی افزود: تیم اقتصادی دولت قبل، سال گذشته در کمیسیون تلفیق و صحن علنی حضور پیدا کردند و توضیحاتی درباره لایحه بودجه 1400 دادند مجلس هم توافقاتی با دولت داشت اما بعد از آنکه کمیسیون تلفیق به نمایندگی از تمام مجلس لایحه بودجه را رصد کرد صحن علنی به کلیات لایحه بودجه 1400 رأی نداد و قرار شد دولت سابق اصلاحات بودجه را انجام دهد که این کار را هم نکرد.

آصفری گفت: نمایندگان مجلس فقط می‌توانند درباره فصول بودجه تغییرات و جابه‌جایی‌ها را انجام دهند زیرا صحن علنی مجلس با پیشنهاد اخیری که داده شده اختیار تام به کمیسیون تلفیق می‌دهد که به نظرم به صلاح نیست زیرا نمایندگان باید به همه بخش‌های بودجه اشرافیت داشته باشند.

وی گفت: نمایندگان مجلس باید از بودجه و وضعیت بودجه شرکت‌های دولتی اطلاع داشته باشند و نباید اختیارات صحن علنی مجلس محدود شود تا بتوانیم نقطه نظرات خود را در بودجه بیان کرده و اعلام کنیم؛ باید به نظرات کارشناسی نمایندگان در لایحه بودجه اهمیت داده شود چرا که در صورت یک شوری بودن روند رسیدگی به لایحه بودجه نمایندگان مجلس هیچ اطلاعی از روند بودجه ندارند اگر هم این وضعیت و روند دو شوری شود هیچگونه اطلاعی به نمایندگان داده نمی‌شود.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: