کد خبر: ۹۰۵۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
تعداد بازدید: ۲۶۷
عضو هیات رئیسه مجلس گفت: برخی از نسخ خطی مجلس در سال‌های گذشته در میدان انقلاب به فروش رسیده و برخی از کتب خطی نیز دچار فرسودگی شده که 2000 جلد از این کتب فرسوده شده بازسازی شده است.

فروش نسخ خطی مجلس در میدان انقلاب طی سال‌های گذشتهبه گزارش خبرداغ ، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  فارس، با اشاره به نشست هیات امنای کتابخانه، موزه و نسخ خطی مجلس گفت: در این جلسه آخرین وضعیت کتب و نسخ خطی و نیز دیجیتالی شدن کتب کتابخانه مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: یکی از کارهای انجام شده راه‌اندازی موزه و کتابخانه مجازی در مجلس است که پیشرفت خوبی در این زمینه حاصل شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه کتابخانه مجلس 27 هزار جلد کتاب خطی دارد اظهار داشت: تعداد قابل توجهی از این کتب خطی دچار فرسودگی شده که تاکنون 2 هزار جلد از کتب فرسوده شده بازسازی شده‌ است.

سلیمی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات این است که بخشی از نسخ خطی که در مجلس نگهداری می‌شده در سال‌های گذشته در میدان انقلاب به فروش رسیده و اینها معضلاتی است که گریبانگیر مرکز اسناد و کتابخانه مجلس است.

وی افزود: کار دیجیتالی کردن کتب کتابخانه مجلس که البته از چندی پیش آغاز شده با سرعت در حال پیشروی است تا این کتب و نسخ خطی با سرعت دیجیتالی شده و در اختیار افراد قرار گیرد.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: