کد خبر: ۹۰۵۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
تعداد بازدید: ۳۰۷
باوری غلط در مورد تک‌فرزندها وجود دارد مبنی بر اینکه آنها خودخواه و لوس‌تر از کودکانی هستند که خواهر و برادر دارند. مردم این کودکان را افرادی تنها می‌دانند که نمی‌توانند با اجتماع ارتباط خوبی برقرار کنند و در بازی با کودکان دیگر مهارتی ندارند.

تک فرزندی مزایا هم دارد؟به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، اما این موارد در بیشتر کودکان تک‌فرزند صدق نمی‌کند. همچنین این کودکان مستقل‌تر و با اعتمادبه‌نفس‌تر از کودکان دیگر هستند. عقل و منطق آنها هم بهتر از کودکانی که خواهر و برادر دارند کار می‌کند و معمولا باهوش‌تر هستند.

از خوش‌شانسی‌های تک‌فرزندی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

* از آنجایی‌که خانواده فقط یک فرزند دارد، ارتباطی بسیار عمیق بین فرزند و والدین شکل می‌گیرد. صمیمیتی بین آنها وجود دارد که معمولا در خانواده‌های پرجمعیت دیده نمی‌شود.

* تمام منابع موجود در خانه خرج تنها فرزند خانواده می‌شود. تک‌فرزندها کمتر پیش می‌آید از نظر مالی در مضیقه باشند و معمولا بیشتر نیازهایشان برطرف می‌شود. آنها مجبور نیستند چیزی را با کسی تقسیم کنند. تک‌فرزندها در کودکی اسباب‌بازی‌های بیشتری دارند و بیش از کودکان چندفرزندی پول خرج می‌کنند.

* تک‌فرزندها تمام توجه والدین را دارند و در عین حال از مقایسه بین آنها و خواهر یا برادر در امان هستند. معمولا در خانواده‌های چندفرزندی این مقایسه‌ها خواه ‌ناخواه رخ می‌دهد. همچنین این کودکان مجبور نیستند با استانداردهای خواهر یا برادر بزرگتر خود زندگی کنند.

* اگر والدین تک‌فرزند خود را لوس و از خودراضی بار نیاورده باشند، این کودکان معمولا مستقل و با اعتمادبه‌نفس‌تر از کودکان دیگر خواهند بود. همچنین آنها می‌توانند با بزرگسالان راحت صحبت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: