کد خبر: ۹۰۵۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
تعداد بازدید: ۲۵۶
نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با تقاضای دولت برای یک فوریت لایحه «تمدید اجرای آزمایشی اساسنامه شرکت ملی پست» موافقت کردند.

به گزارش خبرداغ به نقل از فارس، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی تقاضای یک فوریت برای بررسی لایحه «تمدید یکساله اجرای آزمایشی قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران» در دستورکار قرار گرفت و بعد از دفاع نماینده دولت و اظهار نمایندگان موافق و مخالف، این تقاضا به تصویب مجلس رسید. 

رمضانعلی سبحانی‌فر مدیرعامل شرکت ملی پست به نمایندگی از دولت، در دفاع از این تقاضا اظهار داشت: اساسنامه شرکت ملی پست در سال 95 در راستای اجرای سیاستهای اصل 44 قانون اساسی تدوین شد و در 6 مردادماه 95 به مدت پنج سال به صورت آزمایشی به تصویب رسید و ابلاغ شد.

وی افزود: دراین پنج سال به ویژه در دو سال اخیر و در شرایط کرونا خدمات بسیار خوبی ارائه شده، اما با توجه به اینکه در 6 مردادماه امسال مهلت اجرای آزمایشی این قانون به پایان می‌رسید، در تیرماه اساسنامه اصلاحی را به دولت دادیم که به تصویب رسید و لایحه آن به مجلس آمد اما با توجه به اینکه در آستانه تشکیل دولت جدید قرار گرفتیم دولت گذشته لایحه تمدید یکساله قانون فعلی را به مجلس داد تا دولت سیزدهم بتواند متناسب با سیاستهای خودش لایحه دائمی شدن اساسنامه شرکت ملی پست را تقدیم مجلس کند.

نماینده دولت تأکید کرد: با توجه به اینکه چهار ماه از انقضای مهلت اجرای آزمایشی این اساسنامه گذشته و دچار مشکلات اداری هستیم و دستگاههای نظارتی نیز تذکر داده‌اند و نیز با توجه به اینکه حدود 40 هزار نفر عوامل اجرایی در خلأ قانونی به سر می‌برند از مجلس درخواست داریم تا با یک فوریت تمدید یکساله اجرای آزمایشی اساسنامه شرکت ملی پست موافقت کند.

* اظهارات نمایندگان موافق و مخالف

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان و عضو هیأت رئیسه مجلس در مخالفت با درخواست یک فورت تمدید دوره آزمایشی اساسنامه شرکت پست اظهار داشت: رویه‌ای در رابطه با قوانین آزمایشی و اساسنامه‌ها از قبل شروع شده که یک جا باید جلوی آن گرفته شود. آقایان همیشه صبر می‌کنند و کار را متوقف نگه می‌دارند و سر بزنگاه می‌آیند و احساسات نمایندگان را تحریک می‌کنند و عده‌ای در بیرون زندگی‌شان به قانون وابسته است و یک مصوبه از مجلس می‌گیرند. پنج سال مهلت داشته‌اند چرا تا الان معطل کرده‌اند؟

همچنین حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در موافقت با این درخواست خاطرنشان کرد: دولت جدید حدود سه ماه است که مستقر شده و در این مدت با جدیت پیگیر مشکلات معیشتی مردم و تصویب پیش‌نویس بودجه 1401 بوده لذا نباید از آن این توقع را داشته باشیم که الان لایحه دائمی پست را ارائه دهد.

وی گفت: این فرصت را به دولت بدهیم تا بعد از اینکه لایحه بودجه 1401 و لایحه هفتم توسعه ارائه کردند، لایحه دائمی شدن اساسنامه شرکت ملی پست را نیز به مجلس بیاورند.

در نهایت، تقاضای دولت برای یک فوریت رسیدگی به لایحه «تمدید یکساله مهلت اجرای آزمایشی قانون اساسنامه شرکت ملی پست» به رأی گذاشته شد که نمایندگان با 174 رأی موافق، 12 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 234 نماینده حاضر در صحن با آن موافقت کردند. 

اصل لایحه دولت برای تمدید یکساله اجرای اساسنامه شرکت ملی پست، بعد از بررسی در کمیسیون تخصصی، در جلسات آینده بدون رعایت نوبت در دستورکار مجلس قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: