کد خبر: ۹۰۴۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
تعداد بازدید: ۲۳۷
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت عزم جدی برای حل مشکلات کشور دارد و با همدلی دولت و مجلس کارها جلو خواهد رفت.

سرنوشت بودجه سال آینده در جلسه مجلس و دولت مشخص شدبه گزارش خبرداغ به نقل از مهر:سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت عزم جدی برای حل مشکلات کشور دارد و با همدلی دولت و مجلس کارها جلو خواهد رفت.

سید نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در حاشیه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و بعد از نشست مشترک دولت و مجلس، گفت: در هفته جاری به مناسبت هفته مجلس نشست نمایندگان با مسئولان شورای عالی قضایی و رئیس قوه قضائیه و همچنین نشست وکلای ملت با رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت برگزار شد.

وی افزود: در این نشست دغدغه‌های نمایندگان در موضوعات اقتصادی و معیشتی مردم مطرح شد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس بحث و بررسی پیرامون بودجه سال ۱۴۰۱ را از موضوعات مهم این جلسه خواند و گفت: مسئولان دولتی بر هماهنگی دولت و مجلس در راستای کاهش کسری بودجه و توجه به عدالت در توزیع بودجه و آمایش سرزمینی تأکید کردند.

موسوی گفت: در این جلسه رؤسای کمیسیون‌های برنامه و بودجه، انرژی، جهش تولید و اقتصادی مطالبات خود را مطرح کردند.

وی ادامه داد: معاون اول رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر نفت نیز گزارش‌هایی را در خصوص عملکرد دولت به نمایندگان ارائه کردند. مباحث مطرح شده در این جلسه عموماً ناظر بر هماهنگی و هم افزایی دولت و مجلس برای حل مشکلات مردم بود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: در جمع بندی رئیس مجلس به مسائل اقتصادی به عنوان موضوع و چالش اصلی کشور اشاره کرد و مسئله آب و کاهش جمعیت را به طور جدی مورد توجه قرار داد.

موسوی گفت: رئیس جمهور نیز در اظهاراتش بر هماهنگی و هم افزایی دولت و مجلس تأکید داشت تا در سال آینده شاهد کاهش تورم و افزایش رشد اقتصادی باشیم. علاوه بر این سه نفر از نمایندگان نیز به قید قرعه دغدغه‌های مردم را بیان کردند.

وی اظهار داشت: نمایندگان از عملکرد ۱۰۰ روزه دولت ارزیابی دقیقی دارند، زیرا با افکار عمومی مواجه هستند، لذا نظرات خود را بیان کردند. وزرا و رئیس جمهور نیز اعلام کردند که از نظرات مشورتی نمایندگان در تدوین بودجه استفاده خواهند کرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: رئیس جمهور اعلام کرد که به زودی لایحه بودجه ۱۴۰۱ به مجلس ارائه خواهد شد و امیدواریم دولت در موعد مقرر قانون بودجه را به مجلس ارائه کند.

موسوی با اشاره به اظهارات رئیس مجلس مبنی بر همراهی دولت با مجلس برای حل مشکلات کشور، گفت: در جلسه امروز فضای همدلی و صمیمیت بین دولت و مجلس وجود داشت اما در عین حال مباحث بسیار جدی از سوی نمایندگان مطرح شد. معاون اول رئیس جمهور نیز چشم‌انداز و گزارش دقیقی از فعالیت‌های دولت در ۱۰۰ روز گذشته ارائه کرد و چشم‌انداز آینده را برای مردم ترسیم کرد.

وی با بیان اینکه دولت اشراف خوبی بر مسائل دارد، افزود: در صورت هماهنگی بین قوه مجریه و قوه مقننه، بودجه ۱۴۰۱ با همدلی دولت و مجلس با نگاهی دقیق و درست تدوین خواهد شد به گونه‌ای با ام‌المسائل کسری بودجه مواجه نباشیم.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تأکید کرد: نمایندگان معتقد بودند بودجه ۱۴۰۱ باید در افق برنامه هفتم تدوین شود و دولت قبل از ارائه بودجه نظر کمیسیون‌های تخصصی و مجلس را بگیرد.

موسوی گفت: دولت عزم جدی برای حل مشکلات کشور دارد و با همدلی دولت و مجلس کارها جلو خواهد رفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: