کد خبر: ۹۰۴۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰
تعداد بازدید: ۳۷۲
یک سال از ترور شهید فخری‌زاده گذشت و یک سال دیگر از نبودن دانشمندی که فخر جمهوری اسلامی ایران و دانش هسته‌ای کشورمان بود.

گردش همچنان بر مدار اتم مقاومتبه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه رسالت ، یک سال از ترور شهید فخری‌زاده گذشت و یک سال دیگر از نبودن دانشمندی که فخر جمهوری اسلامی ایران و دانش هسته‌ای کشورمان بود.
نخستین سالگرد شهادت شهید پیشرفت، دانشمند شهید محسن فخری‌زاده عصر  جمعه در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) تجریش برگزار شد.
این مراسم که با میزبانی خانواده معظم شهید فخری‌زاده از ملت شریف و قدردان کشور آغاز شد، با اجرای نجم‌الدین شریعتی، شعرخوانی سعید بیابانکی، سخنرانی ناصر رفیعی و مداحی میثم مطیعی به اتمام رسید.شهید فخری زاده در سال 1336 متولد شد و در 7 آذر 1399 در منطقه آبسرد دماوند به دست عاملان استکبار به شهادت رسید. شهید فخری‌زاده، معاون وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و سردار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و ریاست سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی را برعهده داشت.حرم مطهر امامزاده صالح (ع) فرزند امام موسی کاظم (ع) و برادر امام هشتم شیعیان، در مرکز بازارچه سنتی تجریش (منطقه یک تهران) واقع‌شده است.
  آذرماه خونین 
7 آذرماه بود که خبر ترور دانشمند بزرگ هسته‌ای کشورمان قلب تمام ملت را به درد آورد و دردناک‌تر از این‌ها، نحوه ترور و هدف آن بود. همان‌طور که بالاتر ذکر شد خودروی شهید فخری زاده در منطقه آبسرد دماوند مورد هدف عاملان استکبار قرار گرفت. عاملانی که سال‌هاست درتلاش هستند تا جلوی پیشرفت ایران در تمام زمینه‌ها را بگیرند و از ابتدای انقلاب به روش‌های مختلف افراد مهم و تأثیرگذار کشورمان را شناسایی و ترور کرده‌اند.خودروی شهید فخری زاده طی این ترور با مسلسلی که به‌صورت ماهواره‌ای کنترل می‌شد به تیر بسته شد و بار دیگر خاک ایران، شاهد جنایت سران آمریکایی و غربی بود. 
رژیم صهیونیستی بلافاصله این ترور را بر عهده گرفت و پذیرش وقیحانه آن‌ها درقبال این ترور وحشیانه بار دیگر روی اصلی و خونبار استکبار را برای ایرانیان آشکار کرد.
     ترور دانشمندان ایران؛ تنها چاره آمریکا و نوکران استکبار جهانی
در سال‌های اخیر که دولت وقت تلاش می‌کرد به هر روش که شده اعتماد کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا را به دست آورد، بیشترین زمانی بود که آن‌ها به خود اجازه دادند در امور کشور ما دخالت کنند. ترور شهید فخری زاده، نقطه‌های تاریک بسیاری را برای ما روشن می‌کند. شائبه‌هایی که شاید ممکن است به‌واسطه مدیریت نادرست مدیران نااهل برای تمام ما ایجادشده باشد و شک کرده باشیم که مگر مسئولی هم به فکر مردم عادی هست؟ یکی از پاسخ‌های مشخص به این سؤال از دل همین ترور بیرون آمد.اکنون بیش از 40 سال است که آمریکا و نظام استکبار درتلاش است انقلاب اسلامی را به سقوط بکشاند. در پس این سقوط نیز ناامنی برای مردم و آشوب‌های داخلی است که در سراسر منطقه غرب آسیا شاهد آن هستیم. اکنون شاهد هستیم که  آمریکایی‌ها چطور توانستند در امور مختلف کشورهای همسایه دست ببرد و با ایجاد رؤیاهایی غیرواقعی، خون و خونریزی به راه انداخته و منابعشان را به غارت برند.ترور شهید فخری زاده نشان داد که اگر تنها ذره‌ای درقبال آمریکا و نوکرانش کوتاه بیاییم آن‌ها صدها قدم به جلو می‌آیند تا علم ایران را متوقف، اقتصاد را فلج، امنیت را آرزو و منابع را به غارت ببرند.
 پیشرفت ادامه دارد
با این اوصاف و مرور ترورهای بسیاری که در 40 سال انقلاب انجام‌شده، می‌توان به اهمیت و ارزش انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های کشورمان در حوزه‌های علمی پی برد. پیشرفت‌های هسته‌ای و علمی که ما را به سمت خودکفایی می‌برند ترس بزرگ کشورهایی مثل آمریکا و انگلیس است که سالیان متمادی کشورها را تحت استعمار خود قرار می‌دادند و حال در تلاش‌اند تا نحوه استعمار خود را تغییر دهند. استعماری که جمهوری اسلامی ایران درمقابل آن ایستاده و همین ایستادگی برای غربی‌ها گران تمام‌شده است.
جمهوری اسلامی طی سال‌هایی که به سمت استقلال حرکت کرد و انقلاب 57 را تقویت کرد و راه آن را ادامه داد، به تمام دنیا ثابت کرد که با مقاومت می‌توان استقلال واقعی را به دست آورد، به پیشرفت‌های زیادی رسید و به دنبال تأمین موارد اولیه و ثانویه از کشورهای مستکبر نبود.
10 سال پیش نیز در تاریخ 8 آذرماه خبر ترور و شهادت شهید مجید شهریاری، دانشمند هسته‌ای کشورمان قلب میلیون‌ها ایرانی را به درد آورد و یک‌بار دیگر دشمن که نتوانسته بود پیشرفت‌های علمی جمهوری اسلامی ایران را تاب بیاورد، دست به جنایتی دیگر زد تا به گمان خام خودش مقابل پیشرفت‌های روزافزون علمی و هسته‌ای را بگیرد.

حانیه مسجودی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: