کد خبر: ۹۰۳۹۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱
تعداد بازدید: ۱۹۸۸
در پی حضوری برگزار شدن کلاس‌های درس دانشگاه آزاد، بیش از هزار نفر از دانشجویان این دانشگاه در سامانه فارس من خواستار عدم برگزاری حضوری کلاس‌های درس این دانشگاه در شرایط کرونایی کشور شدند، مسئولان این دانشگاه اما تاکید کردند که تابع تصمیم ستاد ملی کرونا هستند.

به گزارش خبرداغ به نقل از فارس، بیش از هزار و ۵۶ دانشجوی دانشگاه آزاد در سامانه فارس من خواستار عدم بازگشایی این دانشگاه در دوران کرونا شدند.

این دانشجویان در سامانه فارس من تاکید کردند: « ما دانشجویان دانشگاه آزاد تهران خواستار عدم بازگشایی دانشگاه‌ها در دوران کرونا هستیم. ما دانشجویان پول سنگینی را به درگاه های بانکی دانشگاه آزاد واریز می‌کنیم و خدمات نامناسبی را حین انتخاب واحد و شروع ترم می‌گیریم. الان که پول کلان از ما گرفته شده بابت کیفیت خدمات آموزشی و سطح یادگیری علمی با مجازی شدن مقداری کم شده است چطور می‌خواهند توقع امتحان حضوری را با سطح دانش مجازی از ما داشته باشند؟

آیا این پول که به عنوان شهریه با توجه به آموزش‌های مجازی از دانشجویان دریافت و قرار است آزمون حضوری باشد، عادلانه است؟ و در ضمن مسأله سلامت دانشجویان آیا مهم نیست؟ چه ضمانتی وجود دارد که این سرمایه‌های گران بها از کرونا محفوظ باشند؟ ما از مراجع ذیربط نسبت به این موضوع مطالبه داریم که دانشگاه‌ها حداقل یک الی دو ترم آینده مجازی باشند. هستند پدران و مادرانی که ضعف سیستم ایمنی بدن را دارا هستند و نباید مریض شوند! کدام مسئول ضمانت خواهد کرد در صورت ناقل شدن دانشجو خانواده آن در سلامت باقی بماند. لطفاً به فریاد ما دانشجویان برسید...» 

در زیر این خبر سامانه فارس من نیز تعدادی از دانشجویان پیام‌هایی با مضامین زیر گذاشتند:

« مسئولین باید مسئله رفت و آمد دانشجوهارو هم درنظر بگیرن ، اگر دانشجوها هم واکسینه شده باشن که نشدن همه ، اکثریت باید با مترو و BRT بریم و بیایم ،آیا کل سطح جامعه یا درصد قابل قبولی واکسینه شدن که ما با خیال راحت رفت و آمد کنیم ؟!! »

« وقتی کلاسا مجازی بوده واقعا منصفانه نیست که امتحانا حضوری برگزار بشه.ما از زمانی که کرونا اومده از فضای کلاس و میز و برگه امتحان دور شدیم حتی اگه تا جایی که میشه تلاشمون رو بکنیم بازم همه امتحانشون رو خوب نمیدن که چه بسا با نمره بد پاس میکنن! بیماری خطرناکه و واکسیناسیون تاثیر زیادی نداشته.»

« واقعا چه کسی مسئولیت سلامت دانشجو و خانواده اش را بر عهده می‌گیرد ۲ سال از خانه هایمان خارج نشدیم بخاطر پدر و مادر مریضمون بعد الان بخاطر تصمیمات اشتباه مسئولین مریضشون کنیم که معلوم نیست با وجود بیماری زمینه ای چه بلایی سرخودمون و خانواده مون بیاید، خواهش میکنم با توجه به هزینه زیادی که از دانشجو دریافت می‌کنید یک کم به آرامش و سلامش هم فکر کنید.»

« مسئول محترم، ما در منزل بیمار خاص داریم و تمام پروتکل‌ها رو رعایت میکنیم و اصلا دورهمی نمی‌رویم و ریسک مبتلا شدن به ویروس در کلاس‌ها و امتحانات حضوری بسیار بالا و غیر قابل جبرانه، لطفاً با عدم حضوری بودن کلاسها و امتحانات موافقت نمایید. »

 

با توجه به آمار بالای هزار نفر حامیان این درخواست، خبرنگار خبرگزاری فارس با سردبیر این سوژه خبری امیرحسین حیرانیان گفت‌وگو گرد.

وی که دانشجوی دانشگاه آزاد است با تاکید بر اینکه مدتی در بیمارستان‌های مختلف کار کرده است، گفت: شرایط کشور اصلا به گونه‌ای نیست که بتوان کلاس‌های دانشگاه آزاد را به صورت حضوری برگزار کرد و اگر یک دانشجو در کلاس ناقل باشد،‌ قطعا دانشجویان دیگر هم گرفتار می‌شوند و اگر گرفتار نشوند قطعا ناقل می‌شوند و این بیماری را به اعضای خانواده خود منتقل می‌کنند.

* درخواست عدم برگزاری کلاس‌های درس دانشگاه آزاد از روی تنبلی دانشجوها نیست

حیرانیان تاکید کرد که درخواست عدم برگزاری کلاس‌های درس دانشگاه آزاد از روی تنبلی دانشجوها نیست، خاطرنشان کرد: حتی کادر درمان کشور هم با توجه به شرایط موجود، تاکید دارد که حداقل تا یک سال دیگر کلاس‌های درس حضوری نشود. ما در مرحله ورود به پیک ششم کرونا هستیم و چه بسا با بازگشایی دانشگاه وارد این پیک خواهیم شد، چرا که دانشجویان این دانشگاه مجبور هستند که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

وی با اشاره به نگرانی والدین دانشجویان از حضور آنها در کلاس‌های درس گفت: مادر بنده ضعف سیستم ایمنی دارد و نباید گرفتار بیماری شود، با وارد شدن به فضای حضوری کلاس‌های درس چه تضمینی وجود دارد که گرفتار بیماری نشوم و این بیماری را به مادرم منتقل نکنم؟

* دانشگاه آزاد مجری تصمیمات ستاد ملی کروناست

خبرنگار خبرگزاری فارس پیرو درخواست دانشجویان با احمد حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد گفت‌وگو کرد، حیدری با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد در بحث بازگشایی حضوری دانشگاه مجری تصمیمات ستاد ملی کروناست، گفت: تصمیم حضوری شدن کلاس‌های دانشگاه، تصمیمی نیست که دانشگاه آزاد بتواند به تنهایی بگیرد. این تصمیم ستاد ملی کروناست و دانشگاه آزاد مجری است.

وی در پاسخ به این سوال که کلاس‌ها در طول ترم مجازی برگزار شده و بر همین اساس دانشجویان تاکید دارند، کیفیت لازم را نداشته و نمی‌توانند آزمون حضوری بدهند، گفت: کلاس‌های مجازی دانشگاه آزاد کیفیت خوبی داشته است و اگر دانشجویان از درسی جا مانده‌اند و نیاز به جبران دارند، می‌توانند طی یک ماه مانده به امتحانات خود را به حدنصاب کلاس‌های درس برسانند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: