کد خبر: ۹۰۳۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
تعداد بازدید: ۲۹۳
برای نخستین بار صورت گرفتپ؛
در نخستین نشست، روند اجرای بودجه سنواتی در طول برنامه ششم توسعه و راهکارهای مناسب برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی کشور مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت و در پایان خبرنگاران به طرح سوالات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی دیوان محاسبات کشور در رسانه‌هادر اقدامی جدید و برای نخستین بار، سلسله نشست‌های تخصصی "بررسی مسیر اصلاح ساختار بودجه 1401" با حضور کارشناسان مختلف و با هماهنگی و همراهی رسانه‌ها، در دستور کار قرار گرفته است که نخستین نشست با موضوع «بررسی روند اجرای بودجه در طول برنامه ششم توسعه» روز سه شنبه 25 آبانماه 1400 با حضور حجت الله هادی پور حسابرس کل برنامه‌ریزی و توسعه دیوان محاسبات کشور و محمد حسینی مشاور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.
به گزارش خبرداغ به نقل از دفتر روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، در این نشست، روند اجرای بودجه سنواتی در طول برنامه ششم توسعه و راهکارهای مناسب برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی کشور مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت و در پایان خبرنگاران به طرح سوالات و دیدگاه‌های خود پرداختند.
در این نشست، هادی پور حسابرس کل برنامه‌ریزی و توسعه دیوان محاسبات کشور با بیان این که ۶۵ درصد احکام قانون برنامه ششم محقق نشده است، گفت: گاهی اهداف آرمانی است و فقط مشکل در اجرا و یا قانون گذاری نیست. باید آرمان‌ها با واقعیات کشور تطابق داشته باشد تا برنامه ریزی صحیحی اتخاذ شده و اجرای قانون، به تحقق برنامه‌ها منجر شود.
در بخش دیگری از نشست فنی دیوان محاسبات در خبرگزاری تسنیم، محمد حسینی با تاکید بر اینکه یکی از ایرادهای وارد بر برنامه‌ها این است که بسیاری از هدفگذاری‌ها محقق نمی‌شود، افزود: عدم تحقق برنامه، دلایل متفاوتی می تواند داشته باشد؛ یا دولت‌ها کم کاری می‌کنند، یا اعتبار کافی پیش بینی نشده و یا شرایط مکانی و زمانی در کشور امکان تحقق آن اهداف را فراهم نمی کند.
گفتنی است سلسله نشست های "بررسی مسیر اصلاح ساختار بودجه 1401" با هدف تبیین اهداف و ماموریت های دیوان محاسبات کشور، افزایش تعاملات رسانه ای، آگاهی بخشی به عموم مردم و کمک به اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی کشور تا پایان سال و در بازه‌های زمانی متناوب در رسانه‌ها و با حضور کارشناسان اقتصادی و خبرنگاران برگزار خواهد شد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: