کد خبر: ۹۰۳۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
تعداد بازدید: ۳۸۳
نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم گفت: پیامبر اکرم چندین همسر داشتند، امامان ما هیچ کدام تک همسر نبودند، پس آن‌ها چگونه زندگی می‌کردند؟

نماینده رباط‌کریم: ائمه هیچ کدام تک همسر نبودندبه گزارش خبرداغ به نقل از جمهوریت ، نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم گفت: پیامبر اکرم چندین همسر داشتند، امامان ما هیچ کدام تک همسر نبودند، پس آن‌ها چگونه زندگی می‌کردند؟

حسن نوروزی:

* بر اساس روایات مقدار مهریه برای زن در زمان ازدواج اگر در زمان پیامبر بررسی شود معادل رقمی حدود ۲۸ سکه در شرایط اقتصادی فعلی است و نه بیشتر.

* این که یک هزار و ۵۰۰ سکه و ۲ هزار مهریه تعیین می شود، غیرشرعی است نتیجه آن نیز این شده است در تهران بالغ بر یک میلیون زن بالای ۳۰ سال مجرد و بدون شوهر داریم و زندگی های زیادی از هم پاشیده است.

* (در پاسخ به سوالی درباره مخالفت مدافعان حقوق زنان با طرح اصلاح قانون مهریه و تاکید آن ها بر تضییع حقوق زنان با این بازنگری در قانون): مدافعان حقوق زنان در موضوع مهریه نه از قانون اسلام اطلاعات درستی دارند و نه از قوانین مهریه در شرع.

* (با بیان این که «سیره ، شیوه و منطق پیامبر و امامان ما در زندگی سالم باید الگو قرار داده شود»): مهریه حضرت موسی (ع) چوپانی برای پدر خانم شان بود، حضرت شعیب(ع) گفت من دخترم را به تو می دهم تو ۸ سال برای چوپانی کنی،حضرت موسی (ع) داماد سرخانه هم بودند، چوپانی می کردند و زندگی را می گذراندند.

* (با تاکید بر این که باید درباره قوانین ازدواج به زندگی پیامبر و امامان دقت کنیم): پیامبر اکرم چندین همسر داشتند ، امامان ما هیچ کدام تک همسر نبودند،پس آن ها چگونه زندگی می کردند؟

* پیامبر زنی را به عقد شخصی در آورد و مهریه را تنها آموزش قرآن به زن قرار داد بنابراین اگر بخواهیم زندگی اسلامی داشته باشیم و فکری برای این زنان بالای ۳۰ سال دختران بی شوهر و طلاق های متعدد برای دریافت مهریه کنیم، باید الگوهای دینی خود را مورد توجه قرار دهیم.

* مهریه باید عند المطالبه باشد و بلافاصله بعد عقد پرداخت شود نه این که مهریه را نسیه در نظر بگیریم و شوهر را به زندان بیاندازیم و مردان را به کلانتری بکشیم و خانواده ها را از هم متلاشی کنیم.

* در حال حاضر طلاق ها زیاد است در برخی نقاط ۴۰ درصد ازدواج ها به طلاق می انجامد و برخی خانم ها ۴ بار ازدواج می کنند و طلاق می گیرند و مهریه می گیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زهره
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
0
0
سلام واقعا باید بساط سکه حتی در ازدواجهای سالهای گذشته جمع بشه من خودم یک خانم هستم ولی مسولینن باید در برابر سرنوشت جوانان گذشته و فعلی و اینده پاسخگو باشند چرا باید کاسبان مهریه قد علم کنند وتیشه به ریشه ی جوانان ما بزنند واقعا این بازی باخت باخت است وچوب ان را فرزندان طلاق که مادرشان به طمع سکع های زیاد داشته میخورند چرا جوانی که خالصانه سه چهار سال پیش سکه ی یک میلیونی مهر کرده حالا باید سکه ی سیزده میلیونی پس بدهد کجای اسلام این است که مردم بابت بی تدبیری بعضی از افرادباید بسوزند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
0
0
سلام، لطفأ قوانین بد مهریه را اصلاح نمایید تاباعث دور شدن جوانان از ازدواج نشود و تشکیل خانواده و فرزند آوری انجام شود، جوانان امروز از ترس مهریه و عواقب وحشتناک بعد از آن تن به ازدواج نمی‌دهند، متاسفانه در چندین سال اخیر اکثر بانوان به امر مقدس ازدواج به چشم تجارت و کسب درآمد می‌نگرند، چشم و هم چشمی ها و تشریفات ومهریه های سنگین و غیر متعارف سدی است برای ازدواج جوانان، خانومی چند بار ازدواج می‌کند و از چند مرد به حمایت قوانین بد مهریه، تا آخر عمر اقساط مهریه اخاذی می‌کند،...... لطفأ قوانین بد مهریه را اصلاح نمایید.....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
0
0
عالی است لطفا دستورات شرعی را در نظر بگیرید
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: