کد خبر: ۹۰۳۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳
تعداد بازدید: ۲۸۵
ناصر ابراهیمی، سرمربی سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس معتقد است مساله بین اسکوچیچ و طارمی باید به صورت دوستانه حل شود.

ابراهیمی: اسکوچیچ نباید مثل کی‌روش انتقام‌جو باشدبه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه اعتماد: ناصر ابراهیمی، سرمربی سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس معتقد است مساله بین اسکوچیچ و طارمی باید به صورت دوستانه حل شود. بعد از اعلام اسامی دعوت‌شدگان به اردوی جدید تیم ملی برای بازی با لبنان و سوریه نبود اسم مهدی طارمی حسابی خبرساز شد. طارمی دو هفته پیش در واکنش به اظهارنظر اسکوچیچ که گفته بود بازیکنان ایرانی در مسائل تاکتیکی دچار ضعف هستند، با کنایه به سرمربی تیم ملی گفته بود بازیکنان ایرانی در سطح بالای تاکتیکی قرار دارند و مشکل جای دیگری است.

ناصر ابراهیمی پیشکسوت فوتبال ایران در رابطه با این مساله گفت: «مربی نباید از خودش انتقام بگیرد. این بسیار مهم است. در چنین مقاطعی برخی مهره‌ها خیلی تاثیرگذار هستند. نه اینکه باج بدهد. این باج دادن نیست، ولی در یک زمان‌هایی نیاز به یک‌سری مدیریت‌هایی است که خود مربی و کمک‌ها باید انجام دهند. این‌ها باید جلسه‌ای می‌گذاشتند و این بازیکن را می‌خواستند یا دعوت می‌کردند تا توضیحات او را بشنوند تا شرایط به این شکل پیش نرود. وقتی یک نشست برگزار می‌شود با یک عذرخواهی کوچک یا توضیح ساده مشکل حل می‌شود.

بازیکن می‌گوید منظور من فلان چیز بوده نه ضعف مربی یا ضعف کادرفنی یا مدیریت تیم.» ایشان با بیان اینکه معلوم نیست تصمیم از جانب چه کسی بوده، افزود: «اگر فدراسیون دخالت کرده باشد کار اشتباهی کرده، چون نباید ورود می‌کرده. این مساله مساله‌ای است بین بازیکن و مربی. نه با فدراسیون نه با کمیته انضباطی. در مجموع به نظرم کنار گذاشتن طارمی کار درستی نبوده.» سرمربی سابق تیم ملی با اشاره به دو بازی پیش روی تیم ملی ادامه داد: «شاید دلیل خط خوردن طارمی در این مقطع این باشد که دو بازی پیش روی تیم ملی بازی‌های به نسبت آسان‌تری است. شاید مربی با خودش گفته حالا که با لبنان بازی داریم و بدون طارمی هم می‌توانیم این تیم را ببریم درسی به بازیکنان داده باشم.

ایران نه تنها بدون طارمی که بدون پنج، شش تا بازیکن دیگر هم در حالت طبیعی باید لبنان را ببرد. مربی احتمالا این کار را کرده تا بقیه بازیکنان حواس‌شان را جمع کنند. حالا این سوال هم مطرح است که اگر این دو بازی سخت بود آیا باز هم طارمی را کنار می‌گذاشت؟ این هم نکته مهمی است. من نمی‌خواهم به بازیکن باج داده شود ولی باید مدیریت درستی انجام بگیرد.» این کارشناس فوتبال کشورمان در واکنش به این سوال که آیا طارمی حق داشته چنین اظهارنظر‌هایی بکند، پاسخ داد: «طارمی نباید چنین حرف‌هایی بزند. معذرت می‌خواهم حتی وقتی یک چوب را می‌گذارند به عنوان سرمربی بازیکنان باید مطیع باشند. این را من می‌گویم به عنوان کسی که اصلا اسکوچیچ را قبول ندارد.»

ابراهیمی افزود: «من فکر می‌کنم ایشان یک شانسی آورد و بعد از پنج، شش سال در ایران بودن و گشتن در تیم‌های درجه پایین و به دست نیاوردن موفقیت خاصی رسید به تیم ملی. حالا اینکه چه چیزی پشت این داستان بوده را نمی‌دانم. شانسی هم که آورده در برهه‌ای سرمربی تیم ملی شده که پانزده، شانزده تا لژیونر زیر دستش هستند.» مربی سابق سرخ‌ها در ادامه به وضعیت لیگ پرداخت و گفت: «اگر لژیونر‌ها نباشند، تیم ملی با بازیکنانی که داخل لیگ بازی می‌کنند می‌شود یک تیم درجه دو. شما دو روز پیش بازی‌های لیگ را دیدید. بازی سپاهان، استقلال و پرسپولیس را دیدید. در هیچ کدام از این تیم‌ها نه پدیده‌ای پیدا می‌شود نه ستاره‌ای. نه بازیکنانی پیدا می‌شوند که روند بازی را عوض کنند. فوتبال ایران بدون استعدادیابی شده. باشگاه‌ها در حال برداشتن مهره‌های همدیگر هستند. خود مربیان هم به جز چند تا ضعیف هستند. مربیانی هستند که می‌روند و می‌آیند و فقط جای آن‌ها عوض می‌شود.»

ناصر خان ابراهیمی با یادآوری ماجرای کنار گذاشتن رحمتی و عقیلی از سوی کی‌روش گفت: «مهدی رحمتی و هادی عقیلی هم به همین شکل حیف شدند. می‌توانستند تا سال‌ها به تیم ملی کمک کنند. کی‌روش می‌خواست در آن مقطع درسی به بازیکنان بدهد ولی نباید تا آخر طول می‌کشید، چون این دیگر نامش تنبیه نیست، کینه‌توزی است. مربی باید مدیر بسیار خوبی باشد. باید مدام با بازیکنان در ارتباط باشد. با هم حرف بزنند. داستان کی‌روش انتقام‌گیری بود و نباید این مساله هم شبیه به آن شود. کی‌روش هم فقط توی ایران موفق بود. رفت کلمبیا و اخراج شد و حالا هم رفته مصر. ایشان ۸ سال حاکم بر فوتبال ایران بود. اردو‌های طولانی‌مدت در جا‌های مختلف برگزار کرد، اما آخرش هم نتوانست جام ملت‌های آسیا را برنده شود. ما بعد از حشمت مهاجرانی نتوانستیم قهرمان آسیا شویم. قلعه‌نویی در یک جام ملت‌ها موفق نشد فوری برکنارش کردند، اما کی‌روش ۸ سال ماند و دو جام ملت‌ها را از دست داد.

ایشان در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما از بازی‌های پیش روی تیم ملی چیست، گفت: «شما اگر بررسی کامل انجام دهید از زمان مهاجرانی تا زمان خود من در اوایل انقلاب و بعد این ۴۳ سال از علی پروین گرفته تا کی‌رش ما هیچ‌وقت مقابل سوریه به مشکل نخوردیم. اگر ۱۰ تا بازی با این تیم کرده باشیم ۹ تا را بردیم. تا الان این جوری بوده. لبنان، اردن و پاکستان هم جزو تیم‌های درجه سه آسیا هستند، یعنی به احتمال ۹۰درصد باید این بازی‌ها را ببریم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: