کد خبر: ۹۰۳۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
تعداد بازدید: ۲۲۳
فرمانده انتظامی شهرستان سبزوار از استرداد مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال به حساب یکی از شهروندان که پس از پرداخت وجه به صورت اینترنتی از وی سرقت شده بود، خبر داد.

دزدی از حساب بانکی شهروند خنثی شدبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا: سرهنگ حسین بیات مختاری در تشریح این خبر بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال از حساب وی به صورت اینترنتی، پی گیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: این شهروند در اظهارات خود بیان داشت که پیامکی با شماره ناشناس به شکل ابلاغیه الکترونیکی دریافت کردم که با استفاده از لینکی که در پیام بود جهت دریافت ابلاغیه به این آدرس مراجعه، به محض ورود، درگاهی به شکل درگاه بانکی یکی از بانک ها فعال شد و برای نمایش ابلاغیه مبلغ ۲۰ هزار ریال درخواست کرد که با وارد کردن مشخصات کارت و رمز پویا شروع به برداشت های متعددی از حسابم شد و مجموعا مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال از حسابم به صورت اینترنتی برداشت شد.

سرهنگ بیات مختاری گفت: ماموران پلیس فتا با اقدامات فنی و سایبری وجه مذکور را ردگیری و با اقدامی پیش دستانه، قبل از خروج مبلغ مذکور از حساب بانک پذیرنده، سریعا آن را مسدود و با هماهنگی مقام قضایی به حساب شاکی عودت دادند.

این مقام انتظامی در خاتمه از شهروندان خواست؛ هرگز به پیام های ارسالی از سوی لینک های ناشناس دریافتی در فضای سایبر، اعتماد نکرده و این لینک ها را باز نکنند و اطلاعات سایبری خود را در زمینه تشخیص درگاه های جعلی بانکی که توسط کلاهبرداران، مشابه درگاه های اصلی طراحی می کنند، ‌ارتقاء دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: