کد خبر: ۹۰۳۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
تعداد بازدید: ۲۱۲
معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: از این پس تردد موتورسیکلت‌ها و خودرو‌های دودزا در شرایط اضطرار آلودگی هوا ممنوع می‌شود.

این وسایل نقلیه دیگر نمی‌توانند تردد کنندبه گزارش خبرداغ به نقل از تسنیم: با توجه به استمرار پایداری هوا و انباشت آلاینده‌ها, اولین جلسه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا هفته گذشته برگزار شد که یکی از مصوبات این جلسه ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌ها و خودروهای دودزا بود.

در رابطه با این موضوع زهره عبادتی, معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: در شرایط اضطرار آلودگی هوا بر اساس دستورالعمل ماده 3 قانون هوای پاک، از این پس هر روزی که شرایط آلاینده‌ها در وضعیت نارنجی یا قرمز قرار بگیرد و شاخص کیفت هوا بین 101 تا 150 و یا بالاتر از آن باشد, تردد موتورسیکلت‌ها و خودروهای دودزا در شهرهایی که وضعیت ناسالم دارند ممنوع خواهد شد و پلیس راهور می‌تواند مانع تردد موتورسیکلت‌ها و خودروهایی که معاینه فنی ندارند و یا آلودگی قابل مشاهده تولید می‌کنند شود.

وی افزود: هم‌چنین از ابتدای سال 1401 تردد تمام موتورسیکلت‌ها و تاکسی‌های کاربراتوری ممنوع خواهد شد.

عبادتی گفت: این قانون به دستگاه‌های متولی از جمله شهرداری و پلیس راهور ابلاغ شد و انتظار داریم از الآن اطلاع‌رسانی و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام بگیرد و این قانون از ابتدای سال آینده اجرایی شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: