کد خبر: ۹۰۲۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
تعداد بازدید: ۳۲۰
شکایت معلمان دانشسرایی به دیوان عدالت اداری در خصوص سوابق خدمتی خود در ابتدای سال جاری، حاشیه هایی در پی داشت. معلمانی که بیش از ۲۵ سال پیش استخدام شده بودند، به ناگاه در آستانه بازنشستگی با ابهام در سوابق خدمت و احتساب آن جزو سوابق بازنشستگی مواجه شدند که در نهایت با بررسی مجدد دیوان عدالت اداری به حق بودن خواسته معلمان اثبات و توافقی در زمینه احتساب سوابق خدمتی شان انجام شد.

صندوق بازنشستگی کشوری مکلف به پذیرش سوابق خدمتی و ایام بلاتکلیفی معلمان دانشسراییبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، ناصر سلیمان زاده روز گذشته، در اطلاعیه‌ای خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش استان ها مجددا به موضوع تعیین تکلیف سوابق خدمتی معلمان دانشسراها اشاره و در این باره اظهار کرد: پیرو بخشنامه مورخ ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ و به موجب نامه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۰ معاونت قضائی شعب امور اداری استخدامی و فرهنگی دیوان عدالت اداری پیرامون تعیین تکلیف سوابق خدمتی و ایام بلاتکلیفی دانش‌­آموزان دانشسراها، مقرر شد که صندوق بازنشستگی کشوری پایبند به اجرای مفاد توافق­نامه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ باشد.

بنابراین صندوق بازنشستگی مکلف به پذیرش سوابق کلیه مشمولین احتساب سنوات خدمتی دانشسراهاست که حکم کارگزینی رسمی آنها صادر و کسورات مربوطه محاسبه و کسر شده است؛ لذا مفاد نامه مذکور در پاسخ به استعلامات صندوق بازنشستگی استان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، متن پاسخ معاون قضایی دیوان عدالت اداری به معاون وزارت آموزش و پرورش به این شرح است: در خصوص حل و فصل مشکلات پیرامون رای وحدت رویه ۸۲۵ مورخه ۹۹/۷/۱ هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در ارتباط با تعیین تکلیف احتساب سنوات خدمتی معلمین دانشسراهای سراسر کشور از تاریخ فارغ التحصیلی لغایت به کارگیری و به منظور پیگیری از طرح شکایات متعدد راجع به تعیین تکلیف سنوات بلاتکلیفی دانش آموزان دانشسراها در دیوان عدالت اداری و اجرای آرای قطعی صادره در این خصوص، جلسه مشترکی در ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ فی مابین این معاونت و معاونت نظارت و بازرسی دیوان و معاون برنامه ریزی و توسعه وقت، آموزش و پرورش و مدیر کل حقوقی آن وزارت و مدیران کل حقوقی و فنی صندوق بازنشستگی کشوری و چهار نفر از نمایندگان معلمین در محل دیوان عدالت اداری تشکیل شد.

پس از مذاکرات اولیه، صورت جلسه‌ای تنظیم و مقرر شد که اقداماتی از جمله اینکه تمام مشمولان احتساب سنوات خدمتی دانشسراها که حکم کارگزینی رسمی صادر و کسورات مربوطه محاسبه و کسر شده و صندوق بازنشستگی مکلف به پذیرش سوابق شد.

سپس مشمولین که احکام کارگزینی رسمی آنها صادر شد، وزارت آموزش و پرورش مکلف به واریز بدهی و پرداخت کسورات مربوطه و پس از آن صندوق بازنشستگی کشوری مکلف به پذیرش و احتساب سابقه مربوطه است.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: