کد خبر: ۹۰۱۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
تعداد بازدید: ۳۱۰
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به تاکید دبیر عالی مناطق آزاد کشور مبنی بر بهره‌وری از رویداد جهانی اکسپو در جهت معرفی ظرفیت‌های خود، از پیش‌بینی اعزام گروه‌های تجاری برای گفتگوهای مشاغل، تولید محتوای هنری و همچنین فرهنگی برای معرفی جزیره کیش خبر داد.

اکسپو۲۰۲۰ فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های مناطق آزاد کشور استبه گزارش  خبرداغ به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در نودمین جلسه شورای اداری سازمان با اشاره به تاکید دبیر عالی مناطق آزاد کشور مبنی بر بهره‌وری از رویداد جهانی اکسپو در جهت معرفی ظرفیت‌های خود، از پیش‌بینی اعزام گروه‌های تجاری برای گفتگوهای مشاغل، تولید محتوای هنری و همچنین فرهنگی برای معرفی جزیره کیش خبر داد.

سعید پورعلی با اشاره به برگزاری رویداد ۲۰۲۰ اکسپو در ۲۶۰ کیلومتری جزیره و اهمیت این رویدادجهانی و همچنین تاکید دبیرعالی شورای مناطق آزاد کشور مبنی بر بهره‌مندی مناطق آزاد از این رویداد در جهت معرفی ظرفیت‌های تجاری، فرهنگی و گردشگری خود و فرصت‌های سرمایه‌گذاری اظهار داشت: همه‌ی دولت‌ها تمام اهتمام خود را برای حضور در این المپیک فرهنگی ملل صرف می‌کنند.

پورعلی با بیان این مطلب که حدود ۴۳۷هکتار در جنوبی‌ترین نقطه‌ی دبی به این رویداد اختصاص دارد گفت: در سال ۲۰۱۳ امارت بعد از رقابت با ترکیه و روسیه موفق شد میزبانی این رویداد را به دست آورد و ۱۹۲ کشور، به هزینه‌ی خودشان با پاویون‌هایی در اکسپو حضور دارند.

وی مدت‌زمان برگزاری اکسپو را شش ماه و از ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ عنوان کرد و افزود: دولت امارات متحده عربی موفق به کسب مجوز استفاده از نام "اکسپو۲۰۲۰" از دفتر نمایشگاه‌های جهانی شد.

پورعلی با اشاره به پیوستگی این رویداد با جام جهانی قطر، ادامه داد: "پیوند اذهان و خلق آینده" محور اصلی کشورها در این نمایشگاه می‌باشد و سه محور فرعی "فرصت"، "تحرک" و "پایداری" نیز برای آن پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: طرح‌های "فرصت" برای خلق آینده، "تحرک" برای تبادل افکار، ایده‌ها، اندیشه‌ها و آراء، و "پایداری" به جهت اینکه به‌گونه‌ای با محیط خدادادی برخورد شود که به پایداری محیط زیست و ظرفیت زمین بیانجامد، در نظر گرفته شده‌اند.

رئیس ستاد هماهنگی برنامه های اکسپو ۲۰۲۰ دبی در منطقه آزاد کیش، مساحت پاویون ایران را در اکسپو ۲۰۲۰، دو هزار و ۱۴متر عنوان کرد و افزود: وزارتخانه‌های "میراث فرهنگی و گردشگری" با ۶۰ متر، "فرهنگ و ارشاد اسلامی" با ۵۵ متر و همچنین سازمان ملی فرش، وزارت صنعت معدن و تجارت و معاونت ملی و فناوری ریاست‌جمهوری، و شرکت‌های خصوصی به نمایندگی از دستگاه‌های اجرایی در این رویداد فعالیت می‌کنند.

پورعلی مهم‌ترین هدف دولت‌ها را در اکسپو، ترسیم "هویت" مشخص عنوان کرد و ادامه داد: این هویت بر سه رکن "گذشته"،"اکنون" و "آینده" این کشورها استوار است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش هزینه‌ی امارات را در این رویداد از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ حدود ۴۰میلیارد دلار عنوان و پیش‌بینی کرد: در طول ۶ماه بالغ بر ۳۰ میلیون نفر از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

پورعلی با تاکید بر حضور ایران در اکسپو انگلستان در سال ۱۸۵۱ با دستور امیرکبیر تصریح کرد : ایران جزو کشورهایی است که در قدمت دیرینه دارد و پیش‌تر در انگلستان هم به نمایش ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و تمدن خود پرداخته است.

وی با اشاره به در فرصت‌های شش‌ماهه‌ی این رویداد مانند روزجهانی چین در ژانویه ادامه داد: سه رویداد عمومی "تجاری"، "جذاب" و "عمومی" نیز پیش‌بینی شده‌اند تا بر اساس تقویم ارائه‌شده‌ی اکسپو و به نسبت ظرفیت‌های کشورها حضور پیدا کرده و از سهم عمومی آن بهره ببرند.

پورعلی مجموعه‌ی "الوصل" را کانون این رویداد جهانی در نقشه اکسپو عنوان و تصریح کرد: این مجموعه به شکل گلبرگ و با سه برگ "منطقه فرصت"، "منطقه تحرک" و "منطقه پایداری" به میزبانی کشورها پرداخته و "منطقه‌ی ۲۰۲۰" در دبی نام‌گذاری شده است.

وی با بیان این مطلب که بنا هست این منطقه بعداز پایان اکسپو هم به عنوان "مرکز جهانی فناوری و نوآوری" پذیرای بالغ بر ۱۰۰هزار جوان و فعال در این حوزه‌ها باشد، ادامه داد: جزیره کیش باید از غرفه‌ی ۱۸متری مناطق آزاد بهره برده و علاوه بر عرضه‌ی توانمندی‌ها و فرصت‌های منطقه‌ی خود، به معرفی کیش به ۳۰ میلیون نخبه و جامعه‌ی تولیدکننده و توزیع‌کننده‌ی هویتی از سراسر جهان بپردازد.

رئیس ستاد هماهنگی برنامه های اکسپو ۲۰۲۰ دبی در منطقه آزاد کیش، از پیش‌بینی اعزام گروه‌های تجاری برای گفتگوهای مشاغل، تولید محتوای هنری و همچنین فرهنگی برای معرفی جزیره کیش خبر داد و افزود: در کنار برنامه‌هایی که به‌شکل عمومی امکان ارائه داریم، توافقاتی نیز با بنیاد رودکی و وزارت فرهنگ و گردشگری صورت گرفته است تا از فرصت‌های تقویمی اکسپو برای معرفی جزیره کیش بهره ببریم.

سعید پورعلی با اشاره به نشستن سه هزار پرواز در زمان اختتامیه‌ی اين رویداد تاکید کرد: با بهبود وضعیت آب و هوای دبی و همچنین در ماه‌‌های منتهی به ژانویه تعداد بازدیدکنندگان افزایش خواهد یافت و کیش نیز با هماهنگی بنیاد رودکی و وزارت فرهنگ برای ایام نوروز بسته‌های فرهنگی و هنری را طراحی کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به سرعت‌گیری واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از امکان برگزاری نودمین جلسه شورای مدیران بعد از مدت‌ها ابراز خرسندی کرد و افزود: بعد از عبور از پیک پنجم با دستور مدیرعامل سازمان و در راستای پیشبرد رونق اقتصادی جزیره، پیام‌های مختلفی در قالب رویدادها و محتواهای فرهنگی، طراحی و منتشر شد و خوشبختانه با سفرهای اواخر شهریور و اوایل مهرماه، سطح اشغال هتل‌ها افزایش چشمگیر یافت و این روند با حمایت از مرکز توسعه سلامت و رسیدن به نرخ جمعی واکسیناسیون، ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: مشارکت جمعی و همراهی عمومی مردم مکمل واکسیناسیون جمعی است و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نقش مؤثرتری نسبت به واکسیناسیون دارد.

نودمین جلسه‌ی شورای مدیران سازمان‌ منطقه آزاد کیش با حضور مسئولان نهادهای مختلف اداری، نظامی، انتظامی، امنیت، درمان، آموزش و اصحاب رسانه، شامگاه ۲۷مهرماه در سالن خلیج‌فارس مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد و نمایندگان هر حوزه به ارائه‌ گزارش عملکرد مدت اخیر پرداختند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: