کد خبر: ۹۰۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
تعداد بازدید: ۲۵۹
وزیر خارجه دولت موقت طالبان از تمایل این گروه برای برقراری روابط اقتصادی و دیپلماتیک با آمریکا خبر داد.

ابراز تمایل طالبان برای برقراری روابط با آمریکابه گزارش خبرداغ به نقل از به نقل از آناتولی، «امیر خان متقی» وزیر خارجه دولت موقت طالبان در حاشیه سفر رسمی به ترکیه در راس هیئتی از این گروه گفت که کشورش مایل به برقراری روابط اقتصادی و دیپلماتیک با آمریکاست. 

متقی افزود: «دولت طالبان از دولت آمریکا می‌خواهد که نقش فعالی را در توسعه افغانستان ایفا کند». 

وی در ادامه گفت: «‌البته ما نمی‌خواهیم آنها نیروهای نظامی در کشور ما داشته باشند و ما نمی‌خواهیم استقلال افغانستان زیر سوال برود. توافق حاصل شده در دوحه به ایالات متحده اجازه می‌دهد تا در توسعه افغانستان سهیم باشد». 

متقی با توجه به تهدیدهای داعش علیه طالبان که اخیراً افزایش یافته است، افزود: «دولت طالبان موفق شده است امنیت کشور را کنترل کند».

وی در این زمینه گفت: «تامین امنیت مساجد و خیابان‌های مورد هدف داعش کار آسانی نیست و چنین وضعیتی فشار بین‌المللی علیه طالبان را افزایش می‌دهد و عدم به رسمیت شناخته شدن دولت طالبان از سوی جامعه بین‌المللی در راستای منافع گروه تروریستی داعش قرار دارد».

متقی تاکید کرد که دولت طالبان متعهد به اتخاذ اقدامات امنیتی یکسان برای مساجد شیعه و سنی است و دولت تمام تلاش لازم را برای اجرای این هدف به کار می‌گیرد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: