کد خبر: ۹۰۱۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳
تعداد بازدید: ۴۱۹
دانشمندان انجمن تحقیقات سرطان آمریکا به این نتیجه رسیده اند که مصرف پوست سیب در برابر سلول‌های سرطانی تاثیر دارد.

فواید ضدسرطان پوست سیببه گزارش خبرداغ به نقل از باشگاه خبرنگاران ، دانشمندان انجمن تحقیقات سرطان آمریکا به این نتیجه رسیده اند که مصرف پوست سیب در برابر سلول‌های سرطانی تاثیر دارد.

سیب یکی از پرطرفدارترین میوه هاست و به علت اینکه حاوی مقدار زیادی ویتامین است برای درمان بیماری‌های گوناگون موثر خواهد بود. این میوه دارای توانایی‌های ضدسرطان قوی بوده که بدن را از شر سلول‌های سرطانی ایمن نگه می‌دارد و این امر یکی از بهترین مزایای سیب است.

دانشمندان انجمن تحقیقات سرطان آمریکا هم موافق هستند که مصرف سیب می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پانکراس را تا ۲۳ درصد کاهش دهد و همچنین چند ترکیب در پوست سیب، نشان می‌دهد که پوست سیب هم پتانسیل رشد در برابر سلول‌های سرطانی را دارد که، توسط محققان دانشگاه کورنل مشخص شده است.

علاوه بر این، سرطان کولورکتال را می‌توان با مصرف فیبر از بین برد بنابراین دفعه بعد که پوست سیب را در زباله می‌اندازید، به ارزش غذایی آن فکر کنید.

سیب حاوی مقدار زیادی فیبر است و زمانی که سیب می‌خوریم فیبرهای محلول با چربی‌های روده رقابت می‌کنند. این رقابت بین الیاف و چربی، باعث کاهش جذب (LDL) چگالی لیپوپروتئین و سطح کلسترول بد و یا افزایش جذب (HDL)، چربی لیپو پروتئین و کلسترول خوب می‌شود که این باعث تنظیم و یا از بین رفتن کلسترول‌های مضر در بدن می‌شود.

سیب دارای آنتی اکسیدان است که در سیب‌های قرمز خوشمزه بیشتر یافت می‌شود. این آنتی اکسیدان، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند تا دفاع طبیعی بدن را ایجاد کند. سایر مواد مغذی موجود در سیب، ویتامین c است که دارای خواص ضد التهابی است به همین دلیل است که سیب به عنوان تقویت کننده‌های ایمنی بالا شناخته شده است.

آزمایش انجام شده بر روی موش‌ها نشان داد که مصرف منظم سیب در رژیم غذایی، باعث افزایش دوز بالای انتقال دهنده‌های عصبی به نام استیل کولین می‌شود. همچنین در آلزایمر، سلول‌های عصبی مغز آسیب می‌بینند و آب سیب که حاوی فلاونوئیدها است به بهبود سلول‌های آسیب دیده کمک می‌کند. بنابراین، نوشیدن آب سیب می‌تواند خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد و می‌تواند در برابر کوچک شدن و نابودی مغز مبارزه کند.

فیتوکمیکال‌ها و پلی فنول ها، مواد شیمیایی‌ای هستند که به سیب خواص درمانی می‌دهند و می‌توانند به بهبود آسم، مشکلات تنفسی و بهبود عملکرد کلی ریه‌ها کمک کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد، کودکانی که به طور منظم و مداوم آب سیب مصرف می‌کنند به نسبت افرادی که به ندرت آب سیب مصرف می‌کنند، خطر کم تری برای ابتلا به حملات آسمی و مشکلات تنفسی و خس خس کردن دارند. در مقابل، خوردن کامل سیب به نظر نمی‌رسد که برای آسم و مشکلات تنفسی و خس خس کردن کودکان مفید باشد.

یکی دیگر از فواید سلامتی مهم سیب این است که، با رادیکال‌های آزاد بی اکسیژن که باعث دیابت می‌شوند، مبارزه می‌کند. سیب، غنی از فیبرهای محلول است، کلیدی برای تغییر نوسانات قند خون. میزان بالای فیبر محلول، پکتین موجود در سیب، به وسیله انتقال قند به جریان خون به میزان کم، به کنترل قند خون کمک می‌کند. زنانی که حداقل یک سیب در روز می‌خورند، ۲۸ درصد کمتر به دیابت نوع دو مبتلا می‌شوند، به نسبت افرادی که سیب نمی‌خورند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: