کد خبر: ۹۰۱۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴
تعداد بازدید: ۲۴۲
وزارت امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد، سفر «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران برای آینده توافق هسته‌ای با ایران اهمیت حیاتی خواهد داشت.

فرانسه: سفر انریکه مورا به تهران برای آینده برجام حیاتی خواهد بودبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس: وزارت امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد، سفر «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران برای آینده توافق هسته‌ای با ایران اهمیت حیاتی خواهد داشت.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «آنه کلایر لجاندر» سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در جمع خبرنگاران مدعی شد: «ایران همچنان که از مذاکره سر باز می‌زند، واقعیت‌هایی را در حوزه میدانی ایجاد می‌کند که بازگشت به برجام را پیچیده‌تر می‌کند».

این دیپلمات فرانسوی افزود: «بنابراین، [برجام] در زمینه‌ای از بحران قرار دارد و سفر مورا به تهران در لحظه‌ای حیاتی برای آینده توافق هسته‌ای رخ می‌دهد».

او با متهم کردن دولت جدید ایران به عدم اتخاذ مواضع قاطع درباره بازگشت به مذاکرات احیای برجام مدعی شد تهران باید درباره تمایل به بازگشت به مذاکرات شفاف‌سازی کند.

انریکه مورا پیشتر برای مشارکت در مراسم تحلیف آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران به تهران سفر کرده بود و در یک توییت نوشته بود: «گفت‌و‌گوی بسیار جالبی درباره برجام داشتم».

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: «در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، فردا (پنجشنبه) میزبان معاون سرویس‌ اقدام اتحادیه اروپا، خواهم بود.

او در ادامه گفت:‌ «تبادل‌نظر درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای از جمله افغانستان و نیز مذاکرات برای برداشتن تحریم‌های ظالمانه در دستورکار این سفر است».

در هفته‌های اخیر، مقام‌های دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بارها در مناسبات مختلف، دولت جدید ایران را متهم کرده‌اند که در حال اتلاف وقت است و تمایلی برای بازگشت به مذاکرات وین ندارد.

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: